امور قرآنی و هزینه‌های دارویی؛ موارد خلأ وقف در شهرستان قاین
کد خبر: 4073808
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

امور قرآنی و هزینه‌های دارویی؛ موارد خلأ وقف در شهرستان قاین

رئیس اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد شش وقف جدید در شهرستان قاین به ثبت رسیده است، گفت: شهرستان قاین نیازمند نیات جدید وقف در تامین هزینه‌های دارو و درمان نیازمندان، امور قرآن، مساعدت به جوانان و زوج‌های جوان است.

وقفبه گزارش ایکنا، به نقل از اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام علی رمضان پور، رئیس اوقاف و امور خیریه قاین، امروز 5 مردادماه با اشاره به سنت وقف در اسلام اظهار کرد: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی نیز تجلی روحیه انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری در قالب سنت حسنه وقف است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد شش وقف جدید در شهرستان قاین به ثبت رسیده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه در حال حاضر نیز شش پروژه عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان در دست اقدام است، تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌ها نیاز به کمک خیران داریم و عمده نیات موقوفات شهرستان مربوط به امور عام‌المنفعه، اطعام عزاداران امام حسین (ع)، برگزاری اعیاد و جشن‌ها، برگزاری مراسم عزاداری در ایام فاطمیه، کمک به حوزه‌های علمیه و تلاوت قرآن بوده است.

رمضان پور با بیان اینکه در مجموع شهرستان قاین دارای 2055 رقبه و ۷۴۸ موقوفه متصرفی و غیر متصرفی است که بسیاری آن مربوط به تعزیه داری و اطعام عزاداران امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر است، یادآور شد: شهرستان قاین نیازمند نیات جدید وقف در تامین هزینه‌های دارو و درمان نیازمندان، امور قرآن، مساعدت به جوانان و زوج‌های جوان است.

انتهای پیام
captcha