ملاک عزادار بودن عمل است
کد خبر: 4074032
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

ملاک عزادار بودن عمل است

آیت‌الله توکل گفت: برخی بر این باورند که با یا حسین(ع) گفتن، لباس مشکی پوشیدن، سینه زدن، چند هیئت رفتن، امام حسین(ع) دست آن‌ها را می‌گیرد، اما بدانیم ملاک اصلی عزادار بودن عمل است.

آیت‌الله سیدرحیم توکل، استاد اخلاقبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله سیدرحیم توکل، استاد اخلاق و عضو مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته، پنجم مردادماه در جلسه درس هفتگی اخلاق خود که در هیئت فاطمیه قم برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم حسینی، گفت: برخی می‌گویند امام حسین(ع) ما را بس است و بعد هر کاری و هر گناهی انجام می‌دهند، در صورتی که امام حسین(ع) در روز عرفه با ناله و گریه با خدا مناجات می‌کند و برخی راحت گناه می‌کنند و با یک یا حسین(ع) گفتن فکر می‌کنند امام حسین(ع) دست آن‌ها را می‌گیرد.

وی بیان کرد: با لباس مشکی پوشیدن و سینه زدن و چند هیئت رفتن، خود را گول نزنید؛ بدانید که ملاک عزادار بودن عمل است و با معصیت و گناه درب نکبت باز می‌شود. دقت کنید؛ جعفر کذاب است، پسر امام هادی(ع)، برادر امام حسن عسکری(ع)، برادرزاده‌ امام زمان(عج) است که سه حجت خدا دورش است ولی هنوز امام هادی(ع) به دنیا نیامده بود که امام صادق(ع) فرمودند این جعفر که به دنیا می‌آید از ما نیست و دنبال او نروید. ببینید کار به جایی می‌رسد که با اینکه این فرد منسوب به امام است و سه حجت خدا دور و برش است، اما این‌گونه می‌شود، پس بدانید و آگاه باشید که فقط به عملکرد نگاه می‌کنند.

این استاد اخلاق اظهار کرد: ماه محرم نزدیک است و شنبه اول ماه محرم است؛ در این مجالس کسی که چایی می‌دهد، شست‌وشوی ظرف‌ها را به عهده می‌گیرد و جمع می‌کند، بانی مجلس است، مداح و واعظ است، همه نوکران امام حسین(ع) هستند؛ همه از دم نوکر هستند و یک چیز اگر نیاید همه زحمات به باد فنا می‌رود و آن این است که تمام این نوکر‌ها یک امضای امام حسین(ع) را می‌خواهند.

وی ادامه داد: اگر این امضا بیاید لحظه به لحظه نور است و اگر این امضا نیاید، الکی آمدیم و از ما نپذیرفتند، لذا به کارهایتان اخلاص بدهید که این نوکری قبول شود. به امام حسین(ع) بگویید یا حسین(ع) ما به احترام شما آمدیم و اینجا جمع شدیم که نوکری کنیم، پس این نوکری را از ما قبول کن.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha