محرم فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ اهدای مستمر خون
کد خبر: 4074407
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

محرم فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ اهدای مستمر خون

مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: ماه محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ نوع͏دوستی، دگر‌خواهی و اهدای مستمر خون است.

 

نذر خون

سیامک اسدی، مدیرکل انتقال خون استان زنجان، در گفت͏‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ نوع͏دوستی، دگر‌خواهی و اهدای مستمر خون است، اظهار کرد: مراکز اهدای خون استان زنجان در شیفت͏‌های صبح و عصر آماده پذیرش اهداکنندگان بوده و در این ایام اگر با ازدیاد و ازدحام مراجعه͏‌کنندگان مواجه باشیم از بخشی از اهداکنندگان درخواست خواهیم کرد در طرح نوبت͏‌دهی شرکت کرده و اهدای خون را به روزهای بعد موکول کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده͏‌های خونی نیاز دائمی و همیشگی است، افزود: اکنون در تامین فرآورده͏‌های خونی مورد نیاز مشکلی وجود ندارد و علاوه بر تامین خون مورد نیاز بیماران زنجانی در شبکه ملی خون‌رسانی کشور نیز نقش فعالی داریم.

این مسئول با بیان اینکه اکنون با همه͏‌گیری کرونا مواجه هستیم که بر تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز اهدای خون استان زنجان تاثیر می͏گذارد، تصریح کرد: از جوانان و بانوان استان زنجان درخواست می͏کنم تا به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند زیرا با یک‌بار تجربه موفق اهدای خون قطعا این تجربه را تکرار خواهند کرد.

مدیرکل انتقال خون استان با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مراجعه‌کنندگان در مراکز اهدای خون استان زنجان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از جمله مکان͏‌هایی است که از قبل از شیوغ کرونا بهداشت را رعایت می͏کرد و اهداکنندگان خون بیماران را فراموش نمی͏‌کنند.

اسدی یادآور شد: گفتنی است اکنون میزان انتقال خون استان زنجان بالا است اما با توجه به اینکه در شبکه ملی خون‌رسانی فعال هستیم امیدواریم اهداکنندگان در این امر ما را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha