محرومیت‌زدایی یکی از زمینه‌های مهم جهاد تبیین است
کد خبر: 4074901
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

محرومیت‌زدایی یکی از زمینه‌های مهم جهاد تبیین است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان عنوان کرد: یکی از زمینه‌های مهم جهاد تبیین، محرومیت‌زدایی است، به طوری‌که طبقات محروم و فقیر جامعه بتوانند معنای تحقق عدالت را بچشند و در این حالت است که محرومان به اسلام و نظام جمهوری اسلامی خوش‌بین می‌شوند.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان شامگاه روز گذشته، ۹ مردادماه در یادواره شهدای جهادگر بسیجی، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، با اشاره به دلیل ماندگاری این واقعه در تاریخ جهان اسلام، عنوان کرد: امروز قریب به ۱۳۸۰ سال از واقعه عاشورا می‌گذرد اما این حماسه فراموش و کهنه نمی‌شود، بلکه هر چه زمان می‌گذرد، جلوه بیشتری پیدا می‌کند که دلیل این مسئله آن است که این واقعه جلوه‌ای صد درصد خدایی داشت.

وی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا در برگزاری باشکوه عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: طی دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های شرایط بیماری کرونا، متاسفانه عزاداری مردم مختصر برگزار شد اما امسال با مساعد شدن وضعیت مشاهده می‌کنیم که همه مساجد و تکیه‌های مذهبی و هیئت‌ها در شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ با شور و شوقی وصف‌ناپذیر برای برگزاری باشکوه عزاداری ایام محرم آماده می‌شوند.

آیت‌الله خاتمی افزود: هیچ نیرویی خارجی توانایی ندارد که این حجم از عشق و ارادت به امام حسین(ع) و اصحاب ایشان را در مردم ایجاد کند و این شور و شوق عمومی مردم برای شرکت در مراسم عزاداری ماه محرم به صورت خودجوش و از عشق به خداوند منشأ می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان، با بیان اینکه دل‌های همه مسلمانان کانون محبت امام حسین(ع) است، تصریح کرد: همه امت اسلامی باید شکرگزار باشند که خداوند بر ما منت نهاد و امامی را برای ما مبعوث کرد که زینت‌بخش آسمان‌ها و زمین است و این نعمتی بسیار بزرگ و عظیم است و عاجزانه از خداوند متعال درخواست داریم که این شیرینی و حلاوت را تا هنگام مرگ برای شیعیان امام حسین(ع) حفظ کند.

وی با اشاره به لزوم توزیع متوازن و عادلانه خدمات در مناطق محروم، بیان کرد: هنر در توزیع عادلانه فقر نیست بلکه هنر اصیل آن است که رفاه و ثروت در مرحله اول تولید و سپس بین اقشار محروم عادلانه توزیع شود و نیروهای جهادگر و بسیجی در این مسیر کمک بسیار موثری دارند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به محرومیت‌زدایی در راستای جهاد تبیین، عنوان کرد: یکی از زمینه‌های مهم جهاد تبیین، محرومیت‌زدایی است، به طوری‌که طبقات محروم و فقیر جامعه بتوانند معنای تحقق عدالت را بچشند و در این حالت است که محرومان و اقشار ضعیف جامعه به اسلام و نظام جمهوری اسلامی خوش‌بین می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اهمیت بسیار بالای مفهوم جهاد در وضعیت کنونی کشور، گفت: جنگ امروز دشمن با ملت ایران یک سنگر بیشتر ندارد و آن سنگر فرهنگ، سیاست، اقتصاد و عقاید دینی مردم ایران است و هرکسی از این مردم که در راستای مقابله با اقدامات تهاجمی دشمن و افزایش استحکام پایه های انقلاب اسلامی گام بردارد، جهادگر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تبیین مفهوم جهاد در نظر امام خمینی(ره)، بیان کرد: جهاد به معنای کوشش مستمر برای رسیدن به یک هدف واحد است و در اندیشه معمار کبیر انقلاب نیز فکر بلند جهاد در راستای محرومیت‌زدایی و سازندگی کشور وجود داشت که امروز بسیجیان و جهادگران جهادسازندگی و جهادکشاورزی این وظیفه بزرگ را به عمل می‌رسانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اهمیت خدمت به مردم تحت عنوان جهادسازندگی و بسیج کشوری، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات عمومی نوعی عبادت است و نیروهای بسیج و گروه‌های فعال جهادی که امروز در روستاها و مناطق محروم در حال خدمت‌رسانی در زمینه های مختلف هستند، شامل اجر و ثواب الهی می‌شوند و برکات این حرکت‌شان به زندگی خود و جامعه بازمی‌گردد.

به گزارش ایکنا، در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای جهادگر استان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha