امام حسین(ع) چراغ راه حق و هدایت مسلمانان است
کد خبر: 4074910
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

امام حسین(ع) چراغ راه حق و هدایت مسلمانان است

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امام حسین(ع) به منزله چراغ هدایت در راه حق و هدایت برای مسلمانان و شیعیان و اهل‌بیت(ع) است.

سردار کرمی

به گزارش ایکنا از زنجان جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، شامگاه روز گذشته (۹ مردادماه) در یادواره شهدای جهادگر بسیجی استان زنجان، با اشاره به واقعه عاشورا و تاثیر این اتفاق در تاریخ اسلام و تشیع، عنوان کرد: امام حسین(ع) برای احیای دین و اصلاح جامعه هرچه داشتند در میدان نبرد با کفار تقدیم کردند و کفار نیز با نهایت بی‌رحمی و ظلم، خاندان پیامبر اکرم(ص) را به شهادت رسانده و به اسارت گرفتند و این نشان‌دهنده از جان‌گذشتگی و فدا شدن امام حسین(ع) و خانواده ایشان برای تثبیت اسلام و قرآن است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت و آگاهی مردم ایران در شرایط امروز جامعه، تصریح کرد: امروز نیز اگر ملت ما بصیرت و آگاهی لازم را نسبت به توطئه و فتنه‌های دشمن نداشته باشند، دشمنان اسلام و ایران همین عمل را تکرار می‌کنند چرا که ذات دشمنان تغییر‌ناپذیر است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امام حسین(ع) به منزله چراغ هدایت در راه حق و هدایت برای مسلمانان و شیعیان و اهل‌بیت(ع) است.

کرمی با اشاره به نقش پررنگ مردم زنجان در یادآوری و عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: مردم دین‌مدار زنجان در عزاداری امام حسین(ع) سرآمد و شاخص هستند و یکی از افتخارات استان این است که پرشورترین و باشکوه‌ترین عزاداری‌ها را نسبت به سایر استان‌های دارد و این مردم چنگ توسل به سیدالشهدا(ع) زده‌اند.

کرمی با اشاره به پایداری مردم در مسیر نظام و انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: مردم ما مردمی ولایی، انقلابی و بابصیرت خود ۴۳ سال همان‌طور که به فرمان امام راحل لبیک گفتند، بر روی عهد و پیمان خود ایستادند و چند صد هزار نفر شهید تقدیم کردند و حتی ملت زمان امام حسین(ع) نیز صلابت و پایداری ملت ایران را در زمان تحقق انقلاب اسلامی نداشتند.

وی متذکر شد: مشاهده کردیم که در دوران دفاع‌مقدس بعضی از خانواده‌ها بیش از ۶ تا ۷ نفر شهید تقدیم اسلام و کشورشان کردند و بانوانی بودند که همسر و فرزندان خود را با خوشحالی و اقتدار و به دست خود راهی جبهه دفاع از وطن کردند و این امر خود اراده‌ای آهنین می‌طلبد.

این مسئول با بیان گوشه‌ای از عملکرد نیروهای جهادی و بسیجی در دوران تحریم‌های دارویی، افزود: دشمنان به لحاظ اقتصادی و برای تضعیف ملت مسلمان ایران نهایت تحریم ظالمانه را به کار بسته و حتی اقلام بهداشتی و دارویی را تحریم کردند و ما شاهد بودیم که جهادگران و نیروهای فعال بسیجی در دوران کرونا و حتی در شرایط عادی برای تامین اقلام دارویی و خدمات بهداشتی و دارویی برای روستاها و مناطق محروم و کمک هزینه‌های درمان مردم فعالیت داشتند که این عمل شایسته قدردانی فراوان است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملتی که در خط اسلام ناب محمدی و مخالفت با استکبار است، همیشه باید افرادش بسیجی باشد و فنون نظامی و دفاعی را بداند. اگر در کشوری نوای بسیجی طنین‌انداز شود، چشم استکبار از آن ملت دور خواهد شد و بسیج باید مثل گذشته با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد و اگر مسئولان از تقویت بسیج غافل شود به دام دشمنان خواهند افتاد.

انتهای پیام
captcha