اعلام برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۲۰ بقعه متبرکه فارس
کد خبر: 4075349
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

اعلام برنامه‌های سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۲۰ بقعه متبرکه فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» طی ایام محرم و صفر در ۴۲۰ بقعه متبرکه خبر داد و به تشریح جزئیات این سوگواره پرداخت.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 11 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت ایام محرم از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه این استان خبر داد و گفت: برنامه‌های ایام محرم و صفر در قالب سوگواره «بصیرت عاشورایی» از تاریخ 8 مرداد لغایت 5 مهرماه 1401 مطابق با اول محرم لغایت آخر ماه صفر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه‌ها در 420 بقعه متبرکه برگزار می‌شود، افزود: قرار گاه مرکزی طرح به نام مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) واقع در اداره‌کل اوقاف فارس است.

موسوی برخی از برنامه‌های این سوگواره را برشمرد و گفت: هماهنگی و حمایت از 44  هیئت مذهبی شاخص جهت استقرار در بقاع متبرکه استان و اعزام 370 مبلغ جهت بقاع متبرکه به ویژه در مناطق روستایی در ایام محرم شامل 120 مبلغ اعزامی از قم و 250 مبلغ بومی استان از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل اوقاف فارس همچنین اجرای ویژه برنامه احلی من العسل همایش نوجوانان حسینی در 35 بقعه در روز پنج‌شنبه، 13 مرداد مصادف با شش محرم با هماهنگی و همکاری ادارات آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و هیئت مذهبی را از دیگر برنامه‌های این سوگواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین آمادگی لازم جهت برگزاری ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در 19 بقعه متبرکه در روز جمعه 14 مرداد مصادف با هفتم محرم الحرام داریم و در صورت صدور مجوز از سوی دانشگاه علوم پزشکی این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

موسوی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در 170 بقعه متبرکه و برگزاری آیین چهار پایه‌خوانی در آستان مقدس امامزادگان اجرا خواهد شد،  برگزاری نمازجماعت باشکوه ظهر روز تاسوعا و عاشورا در صحن 150 بقعه متبرکه استان، اجرای ویژه برنامه مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) در 150بقعه در روز سه شنبه 18 مرداد را از دیگر برنامه‌های این سوگواره اعلام کرد.

به گفته مدیرکل اوقاف فارس، برگزاری همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در 19 بقعه متبرکه استان مصادف با 12محرم عصر روزچهارشنبه 19 مرداد، حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوانی و اجرای برنامه‌های آنان در بقاع و سطح شهر در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش با موضوع تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی از دیگر برنامه‌های سوگواره در ایام محرم و صفر هستند.

وی بیان کرد: اجرای طرح شمیم حسینی از محل اجرای اطعام، تعزیه‌داری و روضه‌خوانی در جهت حمایت از هیئت مذهبی و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند به ویژه مجاورین امامزادگان توسط هیئات مذهبی شاخص جهت عمل به نیات واقفین خیراندیش(استقرار در محل حرم علی‌بن حمزه به منظور کمک به هیئات مذهبی ثبت شده در سامانه بیرق) نیز در قالب این سوگواره انجام خواهد شد.

موسوی در پایان از اجرای طرح درمان رایگان و استقرار گروه‌های درمانی در محلات کم برخوردار و حاشیه شهر شیراز از محل موقوفات درمانی شیراز و با همکاری بسیج جامعه پزشکان خبر داد.

انتهای پیام
captcha