ملتی که پیام عاشورا را دریافت کند زیر بار ظلم نمی‌رود
کد خبر: 4075593
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

ملتی که پیام عاشورا را دریافت کند زیر بار ظلم نمی‌رود

امام جمعه هیدج گفت: هر ملتی که پیام عاشورا را دریافت کند، قطعا زیر بار ظلم نمی‌رود و آزاد و حر زندگی می‌کند.

پیام عاشورا

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی امام جمعه هیدج در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه توصیه‌هایی برای ماه محرم است که باید رعایت کنیم، اظهار کرد: یکی از مسائلی که به ما کمک می‌کند از فیوضات این عزاداری‌ها بهره‌مند شویم داشتن نیت خالص و انگیزه الهی است.

وی با بیان اینکه استفاده از وجود سخنرانان در مراسم‌های عزاداری از دیگر مواردی است که در ماه محرم باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: این ماه، ماه تبیین است و با این گفتن‌ها و تبیین‌هاست که دین زنده مانده است وحتما باید به این نکته توجه داشته باشیم که تنها زنجیر زدن و سینه زدن بدون تبیین و بدون بیان اهداف سیدالشهدا(ع) کفاف نمی‌کند.

این مسئول با بیان اینکه توجه به برکات روضه‌های خانگی که قدیم‌ها خیلی مرسوم بود و در حال حاضر نیز در برخی شهرها مرسوم است نیز باید در این ایام مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: این روضه‌ها برکات فراوانی برای خانه‌ها دارد که نباید از برکات این روضه‌ها غفلت کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مضامین اشعاری که مداحان می‌خوانند، تصریح کرد: مداحان باید دقت کنند شعرهایی نخوانند که وهن به شیعه، امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) بوده و دشمنان از آن به سود خود بهره گیرند.

حجت‌الاسلام زارعی با توضیح این مطلب که توجه به نماز در اول وقت، آن هم به جماعت شرط قبولی عزاداری‌هاست، یادآور شد: در اهمیت نماز همین بس که امام حسین(ع) در بحبوحه جنگ  از دشمن طلب آب نمی‌کند بلکه از آنان‌ می‌خواهد جنگ را دقایقی متوقف کنند تا نماز بخوانند.

امام‌ جمعه هیدج توجه به امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر موارد مهم در این ایام دانست و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما واقعا عملیاتی شود بسیاری از مشکلات در پیش نمی‌آید زیرا اگر به انسان تذکر داده نشود هر کاری که دلش می‌خواهد را انجام می دهد.

وی با توضیح این مطلب که روایتی که از پیامبر عزیز اسلام داریم که می‌فرمایند: هر کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند خلیفه خدا بر روی زمین است، افزود: هدف خداوند متعال از آفرینش انسان خلیفه‌الله بودن است که یکی از راه‌های تحقق این امر نیز بر اساس حدیث گهربار پیامبر عزیز اسلام امر به معروف و نهی از منکر است.

این مسئول تاکید کرد: حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند: کارهای نیک، حتی جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر به اندازه دمیدنی است که در دریای مواج دمیده می‌شود که این جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ما می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه فضای معنویت باید در عزاداری‌ها باید حاکم بوده و از عاشورا درس بگیریم، خاطرنشان کرد: یکی از درس‌های عاشورا مقاومت در برابر دشمن و زندگی با حریت زندگی است، بشر امروز گرفتار اسارت نفس و اسارت طاغوت‌های جهان است و اگر ملتی پیام عاشورا را دریافت کند، قطعا زیر بار ظلم نمی‌رود و آزاد و حر زندگی می‌کند.

انتهای پیام
captcha