ارائه خدمات رایگان کشتارگاه ابهر به عزاداران حسینی
کد خبر: 4076227
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

ارائه خدمات رایگان کشتارگاه ابهر به عزاداران حسینی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: کشتارگاه ابهر برای عزاداران حسینی خدمات رایگان ارائه می‌دهد بنابراین قربانیان خود را به محل کشتارگاه برده و ذبح را در محل کشتارگاه انجام دهند.

ارائه خدمات رایگان کشتارگاه ابهر به عزاداران حسینی

عبدالله بیگدلی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در رابطه با بیماری تب کریمه کنگو، اظهار کرد: تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان ابهر مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی و پیش‌گیرانه در زمان ذبح قربانیان محرم، افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو باید نکات بهداشتی رعایت شود و افرادی که با لاشه (گوشت) ارتباط دارند نیز این موضوع را جدی بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه مردم تا حد امکان از کشتار غیرمجاز دام پرهیز کرده و از تماس با دام مشکوک اجتناب کنند، تصریح کرد: گوشت استحصال شده باید حداقل ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی شامل دل، قلوه، جگر، کله و پاچه ۴۸ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر در رابطه با خدمات رایگان کشتارگاه ابهر، گفت: با توجه به در نظر گرفتن خدمات رایگان کشتارگاه ابهر واقع در کیلومتر ۲ بلوار شهید سلیمانی ابهر - خرم‌دره در خصوص نظارت بهداشتی و پوست‌کنی تا حدامکان قربانیان خود را به محل کشتارگاه برده و ذبح را در محل کشتارگاه انجام دهند.

بیگدلی با بیان اینکه کشتار دام و استحصال گوشت در کشتارگاه با نظارت دامپزشکی انجام و شرایط پیش سرد در این مکان رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: افرادی خود دام قربانی را ذبح می‌کنند، بلافاصله پس از ذبح، لاشه را به محل کشتارگاه انتقال بدهند تا به صورت رایگان عمل پوست‌کنی برایشان انجام شود.

انتهای پیام
captcha