توزیع ۵ هزار بروشور نماز ظهر عاشورا بین هیئت‌های مذهبی لرستان
کد خبر: 4076667
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

توزیع ۵ هزار بروشور نماز ظهر عاشورا بین هیئت‌های مذهبی لرستان

ستاد اقامه نماز لرستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به چاپ و توزیع پنچ هزار بروشور نماز ظهر عاشورا در بین هیئت‌های مذهبی سطح استان کرده است.

توزیع ۵ هزار بروشور نماز ظهر عاشورا بین هیئت‌های مذهبی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، ستاد اقامه نماز استان لرستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به چاپ و توزیع پنچ هزار بروشور نماز ظهر عاشورا در بین هیئت‌های مذهبی سطح استان لرستان کرده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان در این رابطه، گفت: قیام امام حسین(ع) برای این است که برنامه‌ها و احکام دین حتی در معرکه جنگ و حتی در مقابل دشمن هم برقرار باشد.

وی افزود: پس قیام امام حسین(ع) در روز دهم محرم و اقامه نماز او در این روز می‌رساند که جهاد، جنگ و اسارت و سختی‌هایی که امام حسین(ع) و یاران با وفایش متحمل شده‌اند، همه برای حفظ دین بوده است.

چراغی اضافه کرد: بدون شک اقامه نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) در حساس‌ترین و بحرانی‌ترین لحظات زندگی‌شان، حکایت از اهمیت و توجه به فریضه نماز دارد، چرا که انگیزه و هدفی که باعث اقامه این نماز شد محور قیام ایشان را شکل می‌دهد.

وی گفت: پیام نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به این معناست که هیچ عاملی نمی‌تواند مانع اقامه نماز شود، حتی بزرگ‌ترین واقعه و حادثه زندگى نباید موجب فاصله افتادن نماز از وقتش شود.

انتهای پیام
captcha