بازدید رئیس کل دادگستری کرمان از خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی استان
کد خبر: 4077334
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

بازدید رئیس کل دادگستری کرمان از خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی استان

به مناسبت روز خبرنگار رئیس کل دادگستری استان کرمان با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کرمان از فعالیت‌های خبرنگاران خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا شعبه کرمان تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز، ۱۹ مردادماه در بازید خود از خبرگزاری ایکنا و ایسنا کرمان که با همراهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان انجام شد؛ ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای رسانه بیان کرد: امیدواریم در حیطه مسئولیت‌های خود به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده شهدا نباشیم.

وی ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف به ویژه خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، گفت: بسیاری از پروژه‌هایی که در کشور کار می‌شود نتیجه اقدامات جهاد دانشگاهی است. جهاد دانشگاهی پس از انقلاب در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی بسیار خوب و فعال کار کرده است.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به روز خبرنگار، بیان کرد: کار رسانه و خبرنگاری بسیار مهم و حساس است. در هر جامعه‌ای با هر دیدگاه و هر نقش سیاسی، مطبوعات و رسانه نقش بی‌بدیلی هم در جهت مثبت هم در جهت منفی دارند.

وی بیان کرد: در جهت مثبت در هر کشوری که ارزش‌های دینی و اسلامی حاکم است و در راس آن‌ها نظام جمهوری اسلامی، وظیفه اطلاع‌رسانی و تبیین ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی بر عهده رسانه‌ها است و رسانه‌های جمهوری اسلامی علی رغم همه مشکلات، تنگناها و کمبودهای موجود حضور فعال داشته و نقش خوبی ایفا می‌کنند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با اشاره به تعداد زیاد رسانه‌ها در کشور و فضای باز سیاسی برای فعالیت آن‌ها، گفت: این زمینه فراهم شده همه گرایش‌های سیاسی در کشور و همه کسانی که دوست دارند، در عرصه رسانه کار کنند و زمینه فعالیت باز باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به رسانه‌ها دارند و از رسانه‌ها خواستند که ضمن حفظ استقلال خود و تعدد و تکثر، وظیفه اطلاع‌رسانی و تبیین خود را به بهترین وجه انجام دهند؛ اما باید بیش از این کار شود و در نظام اسلامی وظیفه و رسالت خطیر و سنگینی متوجه رسانه‌ها است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به بُعد منفی کار رسانه بیان کرد: در کشورهای استکباری استفاده ابزاری و سیاسی از رسانه‌ها در دستور کار قرار دارد و برای توجیه سیاست‌های استکباری و اقدامات تجاوزگرایانه خود از ابزار رسانه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت افکار عمومی افزود: هیچ کشوری نمی تواند بدون مدیریت افکار عمومی کاری انجام دهد. بنابراین در اولین اقدام، پیوست رسانه‌ای را ترسیم می‌کنند و با بمباران تبلیغاتی که توسط رسانه‌ها راه می‌اندازند، برای توجیح یک کار غلط زمینه‌سازی می‌کنند و وقتی افکار عمومی را همراه کردند، کار خود را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه اتفاقاتی که امروز در فلسطین، افغانستان، یمن و ... می‌افتد همه با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود، گفت: قدرت‌های استکباری از قبل زمینه‌سازی این اقدامات را انجام داده بودند و آنچه که خود می‌خواهند از طریق رسانه‌ها به خورد جامعه می‌دهند و افکار عمومی را با خود همراه می‌کنند و مردم زمانی متوجه اصل ماجرا می‌شوند که سال‌ها گذشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز رسانه ابزاری در اختیار قدرت‌های استکباری و متجاوز قرار داده است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ما می‌توانیم در بخش مثبت واقعیت‌ها و ارزش‌های دینی، اسلامی و فرهنگی، افکار و سیاست‌ها را از طریق رسانه در دنیا، منطقه و کشورمان نهادینه کرده و زمینه اجرای آن را به وجود بیاوریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه فلسفه وجودی انقلاب اسلامی پیاده کردن ارزش‌های دینی، انقلابی و استکبارستیزی است و وظیفه رسانه‌ها است که آن را تبیین کنند، گفت: روز خبرنگار فرصتی برای بازخوانی مسئولیت و رسالت رسانه‌ها است تا خبرنگاران انگیزه بیشتری پیدا کرده و وظیفه را به خوبی انجام دهند.

وی ضمن اشاره به مشکلات فرا روی رسانه‌ها و کمبود امکانات برای رسانه‌ها، گفت: یکی از دلایل موفقیت رسانه‌های بیگانه این است که امکانات و پول در اختیار دارند اما در کشور ما ظرفیت مالی و مادی که باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا بتوانند در جنگ رسانه‌ای مقابله کنند وجود ندارد؛ اما انگیزه، ایمان به خدا و تعهد در رسانه‌ها وجود دارد که بخشی از مسائل را جبران می کند. مانند دوران دفاع مقدس که امکاناتی نداشتیم اما با ایمان به خدا و اعتقاد راسخ به مبانی دینی و اسلامی و امداد الهی توانستیم سربلند و سرافراز در برابر استکبار ایستادگی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان با بیان اینکه اگر اعتقاد و ایمان خود را هر چه بیشتر تقویت کنیم، به ما انگیزه کار می‌دهد تا با امکانات موجود کارهای ماندگار و مهمی انجام دهیم گفت: جهاد دانشگاهی مورد اعتماد نظام است و کمک‌های علمی، آموزشی و فرهنگی به جامعه می‌دهد و برای این نهاد آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام
captcha