افتتاحیه هفتمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی برگزار می‌شود
کد خبر: 4077406
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

افتتاحیه هفتمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه هفتمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی، ساعت 10 امروز، 20 مرداد با سخنرانی دکتر غلامرضا اعوانی و حجت‌الاسلام دکتر علی لطیفی در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه هفتمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه هفتمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی، ساعت 10 امروز، 20 مرداد با سخنرانی دکتر غلامرضا اعوانی و حجت‌الاسلام دکتر علی لطیفی در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره گفتمان در سال 1398 به‌صورت حضوری برگزار شده بود و پس از وقفه‌ای، دوره ششم به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی در آبان‌ماه 1401 با جذب دو سال از ورودی‌های دانشگاه برگزار شد.

با وجود همه تمهیدات ممکن، با اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، دوره هفتم به‌صورت ترکیبی مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

دانشجویان ساکن استان‌های تهران، البرز و قم به صورت حضوری و دانشجویان دیگر استان‌ها به صورت مجازی در این دوره که در محل مدرسه دارالفنون تشکیل خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

پس از سخنرانی این دو استاد بزرگوار، علی فتوتیان، مسئول اداره پژوهش این طرح، توضیحات تفصیلی درباره فعالیت فاز پژوهشی گفتمان ارائه خواهد کرد و آقای افشین نیک‌بخت نیز توضیحات مبسوطِ مربوط به سازوکار این دوره ده روزه را که تا 31 مرداد ادامه خواهد داشت، به سمع و نظر مخاطبین خواهد رساند.

دوره تابستانیِ هفتم این طرح به دلیل برنامه جدید این طرح برای جذب داوطلبین جدید به صورت یک سال در میان، نسبت به دوره‌های قبل تغییراتی پیدا کرده است. در پنج روز اول تا 25 مرداد، سلسله مباحث عمومی این طرح در سه گروه مطالعات اسلامی، ماهیت علوم انسانی مدرن و تاریخ معاصر ایران با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه به صورت 20 جلسه درس‌گفتار ارائه خواهد شد.

در پنج روز دوم، یعنی از 27 تا 31 مرداد، کلاس‌های دوره تخصصی این طرح در شش گروه حقوق، فلسفه، علوم اجتماعی، مدیریت، اقتصاد و روان‌شناسی، مطابق سرفصل‌های تنظیم شده برگزار می‌شود. ادامه این سرفصل‌ها نیز در طول سال برگزار خواهد شد و دانشجویان و مخاطبین طرح می‌توانند از آن بهره ببرند.

انتهای پیام
captcha