از اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی تا نظرسنجی مؤسسه آمریکایی درباره عادی‌سازی
کد خبر: 4077580
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
همراه با تحولات فلسطین؛

از اقامه نماز جمعه در مسجد الاقصی تا نظرسنجی مؤسسه آمریکایی درباره عادی‌سازی

هزاران فلسطینی امروز نماز جمعه را در میان تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی اقامه کردند. از سوی دیگر نتایج نظرسنجی یک مؤسسه آمریکایی نشان داد که بیشتر مردم امارات و بحرین با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین،

هزاران فلسطینی امروز نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند. نزدیک به 50 هزار فلسطینی ساکن قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی 48 در میان تدابیر شدید امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی به منظور اقامه نماز جمعه خود را به مسجدالاقصی رساندند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شمار زیادی از نظامیان صهیونیست با استقرار در بخش‌های مختلف شهر قدس مدارک شناسایی فلسطینیان را مورد بازرسی قرار دادند.

 منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند: انس خالد انشاطی، جوان ۲۲ ساله اهل شهر خان یونس بر اثر جراحت‌های ناشی از تجاوز اخیر به نوار غزه به شهادت رسید.

با احتساب وی، شمار شهدای تجاوز نظامی سه روزه ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۴۹ شهید رسید. در این تجاوزگری بیش از ۳۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

۱۶ نفر از شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند. نزدیک به یکصد نفر از زخمی‌ها نیز کودک و نوجوان هستند. رژیم صهیونیستی از آغاز سال میلادی تاکنون ۱۳۳ فلسطینی را شهید کرده است.

جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه فلسطین در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون 36 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند.
 در این گزارش آمده است که 20 نفر از این کودکان در کرانه باختری به شهادت رسیدند و 16 نفر دیگر نیز از ساکنان نوار غزه هستند که در حملات 3 روزه اخیر رژیم اشغالگر به این باریکه شهید شدند.
آخرین کودک فلسطینی که به شهادت رسیده، لیان الشاعر دختربچه 9 ساله فلسطینی است که صبح امروز پنجشنبه بر اثر جراحات وارده در نتیجه حملات جنگنده‌های اسرائیلی به خان یونس شهید شد.
جنبش مذکور اشاره کرد که به موجب قوانین بین المللی، استفاده از زور جز در مواردی که خطری مستقیم متوجه افراد باشد، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
جنبش جهانی دفاع از کودکان تاکید کرد که نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی به طور مداوم علیه کودکان فلسطینی به زور متوسل می‌شوند.

همچنین امروز اعلام شد که نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد اکثریت مردم امارات و بحرین مخالف توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.
 بر اساس نتایج این نظرسنجی که بنیاد مطالعات آمریکایی واشنگتن پیرامون عادی‌سازی روابط با امارات، بحرین و عربستان به عمل آورده، بیش از دو سوم مردم این کشورها مخالفت خود را با این توافقنامه‌ها اعلام کردند.
این نظرسنجی که دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان می‌دهد که 71 درصد از اماراتی‌ها و 76 درصد از مردم بحرین مخالف توافق عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی هستند.

انتهای پیام
captcha