لزوم برخورد جدی با ورود خرافات به عزاداری‌های حسینی
کد خبر: 4077605
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲

لزوم برخورد جدی با ورود خرافات به عزاداری‌های حسینی

امام‌جمعه ارومیه گفت: ورود خرافات در برخی عزاداری‌ها و مراسمات با ورود مسئولان و کارشناسان قابل رفع است که در این زمینه باید اقدام جدی انجام پذیرد.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ۲۱ مرداد در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت سال‌روز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: استقامت آزادگان در دوران اسارت نیز نمونه والایی از ایثار و مقاومت بود که یابد همواره زنده نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه ۲۳ مرداد روز مقاومت نام‌گذاری شده است، افزود: در این روز حزب‌الله لبنان در جنگ  ۳۳روزه با مقاومت بر دشمن پیروز شد، مسئله مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن اساس دین اسلام است و اگر ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان نبود، کشور در دست بیگانگان بود بنابراین نتیجه مقاومت باعث شده اکنون تمام دنیا از ایران حساب ببرند.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: امروز شاهدیم که دشمنان اسلام و مسلمانان در منطقه و جهان در برابر مقاومت اسلامی عاجز مانده‌اند و پس از هزینه‌های چندین میلیارد دلاری این عجز و ناتوانی را فریاد می‌زنند.

وی شهدای جبهه مقاومت را اسوه و الگوی ایستادگی در برابر دشمن عنوان کرد و گفت: رشادت رزمندگان و تقدیم جان در جبهه‌های مقاومت باعث شده تا امروز این اقتدار را شاهد باشیم، ایستادگی و غیرت اسلامی رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی باعث اقتدار، عزت و آرامش کنونی است و بر همین اساس پاسداشت مقاومت اسلامی ضروری است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به سفرهای استانی دولت تصریح کرد: مدیران و مسئولان استانی باید در خصوص جذب بودجه و اعتبارات اختصاص یافته در سفر استانی رئیس جمهور در بخش‌های مختلف تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: اقدام جهادی در تحقق وعده‌ها و نیز فعالیت شبانه‌روزی برای خدمت صادقانه باید در راس امور مدیران دولت در استان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی برای خانواده‌ها یادآور شد: در این عرصه هم علاوه بر لزوم همراهی مردم و صبر و مقاومت، اهتمام ویژه مسئولان برای حل مشکلات بسیار ضروری است.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در عزاداری دهه اول محرم امسال اضافه کرد: باید تلاش کنیم سال به سال کیفیت عزاداری افزایش یابد، باید نقاط قوت و ضعف عزاداری‌ها استخراج و نسبت به تقویت نقاط قوت و زدودن نقاط ضعف تلاش شود، ورود خرافات در برخی عزاداری‌ها و مراسمات با ورود مسئولان و کارشناسان قابل رفع است که در این زمینه باید اقدام جدی انجام پذیرد.

 

انتهای پیام
captcha