نشست «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیش» در زنجان
کد خبر: 4077634
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

نشست «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیش» در زنجان

نشست تحلیلی با عنوان «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیش» در حسینیه معارف انقلاب اسلامی زنجان برگزار شد.

برگزاری نشست تحلیلی «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیش» در زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام علی غفاری مسئول حسینیه معارف انقلاب اسلامی استان زنجان اظهارکرد: جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و اسلام استوار است، اگر هر کدام از این رکن‌های اصلی وجود نداشته باشد دچار التقاط و ناکارآمدی در نظام می‌شویم.

وی با بیان اینکه اگر جمهوریت بدون اسلام باشد، می‌شود نسخه لیبرال دمکراسی غربی، تصریح کرد: لیبرال دمکراسی یعنی مردمانی بودن نسخه و چارچوب و بدون راهنما.

مسئول حسینیه معارف انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اگر اسلام باشد اما مردم نادیده گرفته ‌شوند نتیجه آن دیکتاتوری و تحجر است، تصریح کرد: پیوند جمهوریت و اسلام پیوندی است که اساس انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهد.

مسئول حسینیه معارف انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: این چیزی که ما امروز به بحث روی موضوع جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیش رسانده است، تاکید مقام معظم رهبری به این است که امام (ره) نقش مردم از اسلام را درک کرده و به‌دنبال نهادینه کردن آن بود، آن نسخه معجزه‌آفرین ترکیب جمهوریت و اسلام است.

غفاری بیان کرد: ما این موضوع را در حسینیه معارف اسلامی به بحث گذاشتیم تا ببینیم اعجاز این ترکیب چه نتایجی دارد و چه چیزهایی را نفی می‌کند.

وی با بیان اینکه این رویداد از ۱۸ تا ۲۱ مرداد ماه در حسینیه معارف انقلاب اسلامی برگزار ‌شد، ادامه داد: حجت‌الاسلام علی مهدیان از حوزه علمیه قم و دکتر ابوالفضل نظری از اساتید برجسته زنجانی، این موضوع را به بحث گذاشتند و در این دوره‌ها عموم مردم حضور یافته و در این مباحثه شرکت کردند.

انتهای پیام
captcha