ممنوع شدن فروش بلیت پروازهای اربعین در آژانس‌ها و اپلیکیشن‌ها
کد خبر: 4077868
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
سازمان هواپیمایی اعلام کرد:

ممنوع شدن فروش بلیت پروازهای اربعین در آژانس‌ها و اپلیکیشن‌ها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکشن‌ها خبر داد و گفت: عملیات پروازی اربعین حسینی از ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود و در ۳۱ شهریورماه پایان خواهد یافت.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: میراکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص محتوای نخستین جلسه‌ ستاد پروازهای اربعین ۱۴۰۱ با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران صنعت حمل و نقل هوایی، با اشاره به ممنوع بودن فروش بلیت پروازهای اربعین توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایر اپلیکشن‌ها، بیان کرد: فروش بلیت پروازهای اربعین صرفاً از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی مجاز خواهد بود.

وی بیان کرد: در این جلسه به برنامه‌ریزی به موقع به منظور انجام پروازهای ایمن و راحت در ایام اربعین توسط شرکت‌های هواپیمایی تأکید شد.

رضوی با اشاره به انجام پروازهای اربعین امسال از ۲۲ فرودگاه داخلی به مقاصد نجف و بغداد، اظهار کرد: پروازهای عتبات از فرودگاه امام (ره) و ترمینال سلام انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالا بودن درجه حرارت، گرد و غبار و قرار داشتن در پیک پایانی سفرهای تابستانی از جمله محدودیت‌های انجام پروازهای اربعین امسال است، افزود: از شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده است با توجه به محدودیت‌های موجود برنامه‌ریزی برای پروازهای اربعین از هم اکنون صورت گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر ممنوع بودن پروازهای چارتری در ایام اربعین حسینی، بیان کرد: همچنین مقرر شده است بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا اقدامات بهداشتی لازم در مسیرهای رفت و برگشت انجام شود.

وی بر ایجاد تعادل و توازن در بین پروازهای برنامه‌ای داخلی و پروازهای اربعین توسط شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد و گفت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی، شرکت‌ها موظف هستند برنامه شهریور امسال را بر اساس محدودیت‌ها و ظرفیت‌های موجود تنظیم کنند.

رضوی در ادامه بیان کرد: در این جلسه بر ایجاد هواپیمای پشتیبان، پاسخگویی به موقع به مسافران و معرفی یک نفر نماینده تام‌الاختیار در فرودگاه‌های نجف و بغداد تأکید شد.

انتهای پیام
captcha