جزئیات جدید طرح آموزش قرآن کریم به مربیان ابتدایی
کد خبر: 4078134
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
میکائیل باقری تشریح کرد:

جزئیات جدید طرح آموزش قرآن کریم به مربیان ابتدایی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: طرح ملی اتقان (طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در زمینه آموزش قرآن کریم) قرار است در یک بازه سه تا پنج‌ساله با حضور تمام مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار شود.

میکائیل باقری

طرحی با عنوان «اتقان» با اجرای معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و با همت کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم و با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع و سایر نهادهای قرآنی در سطح تمام مناطق آموزش‌ و پرورش کشور برای آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی شکل گرفته است. به بیان ساده‌تر اتقان «طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در زمینه آموزش قرآن کریم» است.

در همین راستا میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا درباره طرح اتقان گفت: طرح ملی اتقان که مخفف ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی است، از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است.

باقری ادامه داد: این طرح قرار است در یک بازه سه تا پنج‌ساله با حضور تمام مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار شود. طرح اتقان در گام اول در سال گذشته در استان البرز انجام شد و با تغییر رویکردی امروز در پنج استان ایلام، قم، خراسان شمالی، شهرستان‌های استان تهران و بوشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه امروز ۲۴ مردادماه جلسه توجیهی این طرح با حضور ناظران و مدیران آموزش‌ و پرورش این ۵ استان برگزار خواهد شد گفت: در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی حضور دارند‌.

باقری درباره اجرای این طرح افزود: در هر استان بین ۵ تا ۱۰ نفر که توانمندی‌های قرآنی دارند، به عنوان ناظر توجیه خواهند شد و از آنجایی که این طرح با مشارکت اتحادیه مؤسسات قرآنی استان‌ها همچنین مراکز دارالقرآن‌های آموزش‌ و پرورش در سراسر کشور برگزار خواهد شد، ناظران به چهار بخش این فرایند نظارت می‌کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: در این فرایند قرار است که در گام اول آموزگاران، مدیران و معاونان این پنج استان با مراجعه به مؤسسات و دارالقرآن‌هایی که ما تعیین می‌کنیم، یا باید اثبات کنند که دارای سواد لازم قرآنی هستند یا اگر نیستند در یک دوره ۴۴ ساعته حضور داشته باشند.

به گفته وی این دوره ۴۴ ساعته شامل یک بخش غیر حضوری بیست ساعته است که فایل‌های از پیش تهیه شده را گوش و در آزمون شرکت می‌کنند و بخش دیگر حضوری آن ۲۴ ساعته است که در یکی از مؤسسات قرآنی انجام می‌شود و ناظران بر این فرایندها نظارت خواهند کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش در پایان گفت: اعتبارات این طرح از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اعتبارات آموزش‌ و پرورش تأمین می‌شود. این پنج استان بعد از جلسه توجیهی به استان‌ها رفته و کارهای عملی خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام
captcha