سازمان ملل: طالبان برای مقابله با حملات تروریستی تلاش کند
کد خبر: 4079045
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

سازمان ملل: طالبان برای مقابله با حملات تروریستی تلاش کند

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان ضمن اشاره به افزایش چشمگیر حملات تروریستی در این کشور، با ابراز تأسف از تداوم این حملات انجام اقدامات بیشتر از سوی طالبان برای مقابله با این حملات تروریستی را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شیعیان افغانستان، دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تنها در بمب‌گذاری‌های هفته‌های اخیر ۲۵۰ نفر در این کشور کشته یا زخمی شده‌اند.

این دفتر همچنین با انتشار رشته‌توئیتی در صفحه رسمی خود، از حمله دیروز بر نمازگزاران در مسجدی در کابل ابراز تأسف کرده است.

این انفجار شامگاه دیروز در مسجد «صدیقیه» در منطقه خیرخانه شهر کابل رخ داد. با توجه به تصاویر منتشرشده از این انفجار، شمار زیادی از نمازگزاران این مسجد بر اثر انفجار کشته یا زخمی شده‌اند.

هرچند مسئولان امنیتی طالبان تاکنون درباره‌ی آمار تلفات این انفجار چیزی نگفته‌اند، اما شبکه الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داده است که در این انفجار ۲۰ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. یوناما نیز گفته است که در این انفجار ده‌ها تن کشته یا زخمی شده‌اند.

دفتر معاونت سازمان ملل افزوده است: این حمله آخرین مورد از یک سری بمب‌گذاری‌های نگران‌کننده در هفته‌های اخیر است.

به گفته‌ی یوناما، در این حملات ۲۵۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند که این بالاترین میزان تلفات ماهانه غیرنظامیان در یک سال اخیر است.

یوناما گفته است که با بدتر شدن امنیت، سازمان ملل از مقامات طالبان می‌خواهد تا گام‌های مشخصی برای جلوگیری از هرگونه فعالیت تروریستی در افغانستان بردارند.

این دفتر تأکید کرده است که باید از جوامع آسیب‌پذیر حمایت و عاملان این حملات به دست عدالت سپرده شوند.

در اواخر دهه‌ محرم، منطقه شیعه‌نشین غرب کابل نیز شاهد دو انفجار مرگ‌بار بود. به گفته‌ی سازمان ملل، در این دو انفجار ۱۲۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. طالبان با وجود وعده‌هایی که برای حفظ امنیت مراسم عزاداری ماه محرم داده بود، نتوانست مانع این حملات شود.

انتهای پیام
captcha