طراحی شیوه‌های نوین برگزاری مسابقات قرآن
کد خبر: 4079509
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

طراحی شیوه‌های نوین برگزاری مسابقات قرآن

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در شیوه برگزاری مسابقات، تجدیدنظر شود و در این راه از بهترین‌های کشور در این ۵ رشته استمداد طلبید تا به معرفی و طراحی شیوه‌های نوین مسابقات بپردازند که گستره و عمق بیشتری داشته باشد و سهم بیشتری از کتاب‌ها به آن تعلق گیرد و مشارکت خانواده‌ها افزون شود.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی دختران که شامگاه، ۲۹ مردادماه در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه خدا را شاکریم که به بهانه برگزاری مسابقات، مهمان امام مهربانی‌ها هستیم، اظهار کرد: مهمان امام رضا(ع) که باشی، باید همه چیز را به خودش حواله کنی، خودش تدبیر می‌کند.

وی با بیان اینکه سابقه برگزاری مسابقات در برخی رشته‌ها، مانند تفسیر به 35 سال می‌رسد، بیان کرد: برگزاری مسابقات به این شیوه اشباع شده است، زیرا برای داورانی که بهترین‌های کشور هستند، انتخاب از میان این همه دانش‌آموز توانمند، عالم و ماهر کار بسیار دشواری است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این قدمت بسیار، موجب شده تا مسابقات به سمت حرفه‌ای شدن برود، یعنی دانش‌آموزان می‌دانند چه کنند تا رتبه بیاورند. حرفه‌ای شدن خوب است، اما هدف نیست، بلکه هدف جذب تعداد بیشتری از دانش‌آموزان مدارس است که عامل به قرآن و آموزه‌های سیره زندگی ائمه‌اطهار باشند.

باقری گفت: باید در شیوه برگزاری مسابقات، تجدیدنظر شود و در این راه از بهترین‌های کشور در این 5 رشته استمداد طلبید تا به معرفی و طراحی شیوه‌های نوین مسابقات بپردازند که گستره و عمق بیشتری داشته باشد و سهم بیشتری از کتاب‌ها به آن تعلق گیرد و مشارکت خانواده‌ها افزون شود.

انتهای پیام
captcha