ایران از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آید
کد خبر: 4080859
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

ایران از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آید

امام‌جمعه سلطانیه به مذاکرات برای رفع تحریم‌ها اشاره کرد گفت: ایران از حقوق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد و غرب به ویژه اروپا نیز به این توافق نیاز دارند.

امام جمعه سلطانیه

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، ظهر امروز، ۴ شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه با گرامی‌داشت هفته دولت، به خطبه هفته قبل در مورد مرکز سلول درمانی سلطانیه اشاره کرد و با قدردانی از پیگیری‌های مجدانه استاندار زنجان و با بیان اینکه بعد از خطبه هفته قبل، هم استاندار زنجان تماس گرفته و گفته که پیگیر هستند و حقیقتاً هم اینگونه است و هم مدیر پروژه با حضور در دفتر، مسائل و موانع را گزارش دادند و نماینده مجلس شورای اسلامی هم با معاون وزیر بهداشت و درمان جلسه داشته، افزود: اتحاد و همدلی خوبی در استان و شهرستان برای اجرای پروژه سلول درمانی وجود دارد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این شهیدان را از نیروهای برگزیده انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایمان، اخلاص، ولایت‌مداری و مردم‌داری نام آن‌ها را ماندگار و فراموش نشدنی کرده است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه هفته دولت فرصت خوبی برای گزارش برای مردم است، گفت: مهم‌ترین شاخصه سنجش عملکرد دولت تطابق و همراهی آن‌ها با انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب است. ضرورت تکیه بر ارزش‌های اساسی انقلاب از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم بود که تلاش دولت برای تحقق منویات ولی‌فقیه به عنوان رکن رکین انقلاب اسلامی، نماد تکیه دولت بر ارزش‌های انقلاب است.

وی با بیان اینکه تلاش برای تحقق دولت مردمی از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم است، گفت: ارتباط با مردم از شاخصه دولت سیزدهم است، فساد‌ستیزی در قوه مجریه به عنوان محل مبارزه با فساد که از اولویت دولت نیز بود و عدالت و کاهش فاصله طبقات محروم با افراد برخوردار از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری از دولت است. دولت در برخی اصول و انتظارات عملکرد موفقی داشته اما در برخی از جمله کاهش فاصله طبقاتی نیاز به تلاش بیشتر است.

امام‌جمعه سلطانیه به مذاکرات برای رفع تحریم‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه دولت در کنار خنثی‌سازی تحریم‌ها که تقویت روابط اقتصادی با همسایگان و تلاش برای افزایش وابستگی اقتصادی کشورها به ایران از جمله آن‌ها است، مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه را نیز دنبال می‌کند، افزود: پیشنهادات خوبی نیز در این‌باره به غرب ارائه و نماینده اتحادیه اروپا نیز آن را تأیید کرده اما آمریکا تعلل و وقت‌کشی می‌کند و در برابر منطق ایران درمانده شده است.

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه ایران از حقوق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد و غرب خصوصا اروپا نیز به این توافق نیاز دارند، خاطرنشان کرد: در صورت حضور نیافتن ایران در بازار انرژی جهان، پاییز و زمستان سخت‌تری در انتظار اروپا است و اروپا مجبور است برای این روزهای سخت مردم خود چاره‌‌ای بیاندیشد.

حسینی‌نسب تصریح کرد: این‌گونه نیست که عده‌ای می‌گویند یا فکر می‌کنند بلکه غرب نیز نیاز به این توافق دارد اما با جنگ‌نرم و جنگ روایت‌ها و اراده‌ها و با فتح دل‌ها و قلب‌ها حقایق را طوری تغییر می‌دهد که همه باور می‌کنند و لذا در برابر جنگ روایت‌ها نیز باید با دشمن مقابله به مِثل شود. حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) با روایتِ واقعیت‌ها شام را تسخیر کردند و قیام مردم مدینه، قیام توابین و قیام مختار ثمره پیروزی کاروان اسرا در جنگ روایت‌ها است.

امام‌جمعه سلطانیه به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و بانکداری اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ۴۰ سال از تصویب این قانون می‌گذرد اما به این قانون عمل نمی‌شود در حالی ربا حرام و جنگ با خدا است، گفت: یکی از راهکارهای عملیاتی شدن این مصوبه حذف حیله‌های فرار از ربا در بانک‌ها است که در جریمه دیرکرد و مانند آن از این حیله‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha