مشهد میزبان هرساله مسابقات قرآن دانش‌آموزی می‌شود
کد خبر: 4081280
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

مشهد میزبان هرساله مسابقات قرآن دانش‌آموزی می‌شود

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به درخواست‌ مکرر دانش‌آموزان قرآنی سراسر کشور برای حضور در مشهد مقدس گفت: هرساله مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بخش آوایی یا پژوهشی به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

سیدمحمداسماعیل اصغرزادهسیدمحمداسماعیل اصغرزاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص ارزیابی برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر و پسر سراسر کشور، اظهار کرد: خدا را شاکریم که پس از دو سال شرایط سخت کرونایی، امسال ازجمله نهادهایی بودیم که مسابقات قرآن را به صورت حضوری برگزار کردیم که البته باز هم به دلیل بیماری کرونا این امکان برای ما وجود نداشت که از تمامی دانش‌آموزان دعوت کنیم تا در این دوره از مسابقات حضور داشته باشند.

وی افزود: این دوره از مسابقات به صورت دو دوره‌ برگزار شد؛ در دوره اول که به نوعی دوره مقدماتی بود به صورت غیر حضوری برگزار و تمام آثار دریافت شد و در مرحله دوم نیز نفرات برتر دانش‌آموزان در هر پایه و رشته انتخاب شدند و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: محدودیت در دعوت از تمامی دانش‌آموزان به این دوره از مسابقات و همچنین کوتاه بودن زمان برگزاری مسابقات و حضور دانش‌آموزان در این مسابقات را می‌توان به عنوان نقاط ضعف این دوره از مسابقات دانست، چرا که ما باید طی سه روز، تمامی برنامه‌ها ازجمله مراسم افتتاحیه، مسابقات، برنامه‌های فرهنگی و مراسم اختتامیه را برگزار می‌کردیم.

اصغرزاده عنوان کرد: در مقابل این نقاط ضعف می‌توان به نقاط قوتی هم اشاره کرد و آن این است که در حقیقت از بهترین و تأثیرگذارترین برنامه‌های گروهی و فعالیت‌هایی اردویی، برگزاری مسابقات قرآن است که دانش‌آموزان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، با خلق‌وخوی قرآنی هم آشنا می‌شوند و در جهت تقویت آن نیز تلاش می‌کنند و به نوعی از این طریق می‌توانند اخلاق خوب قرآنی خود را افزایش دهند..

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دوره از مسابقات در دو بخش دانش‌آموزان قرآنی برگزار شد که یک بخش آن آوایی بود که شامل رشته‌های قرائت، اذان، ترتیل و حفظ می‌شد و بخش دیگر هم بخش پژوهشی بود که شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، احکام و انشاء نماز می‌شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خوشبختانه هر دو گروه دختران و پسران متخلق به اخلاق اسلامی بودند و بسیار هم فضای لذت‌بخشی از رقابت‌هایی که در اردو با یکدیگر داشتند، به وجود آمد و این موضوع باعث افتخار نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است که ثمره تربیت‌های قرآنی آن‌ها چنین دانش‌آموزانی است که حتما هم می‌توانند در آینده نقش مهم و تاثیرگذاری را برای گسترش و توسعه مبانی احکام الهی و معارف دینی ایفا کنند.

اصغرزاده عنوان کرد: با توجه به سیاستی که وزارت آموزش و پرورش دارد و با توجه به درخواست‌های بسیاری که دانش‌آموزان قرآنی برای حضور در مشهد دارند بناست که هر ساله این مسابقات یا در بخش آوایی و یا در بخش پژوهشی به میزبانی مشهد برگزار شود که حضور دانش‌آموزان قرآنی در مشهد و افتخار خدمت‌گذاری از این افراد برای ما محقق شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در مجموع 1000 دانش‌آموز به مرحله کشوری راه پیدا کردند که از این تعداد 374 دانش‌آموز برتر شدند و به مرحله نهایی راه پیدا کردند که از این تعداد نیز 187 دانش‌آموز در گروه پسران و 187 دانش‌آموز هم در گروه دختران بودند که ما حدود چهار روز میزبان این تعداد از متسابقین بودیم.

اصغرزاده اظهار کرد: امیدواریم که هرچه بیشتر بتوانیم با کمک اصحاب رسانه و خبرنگارانی که دل در گرو قرآن دارند، فعالیت‌های قرآنی را در عموم جامعه و در تمامی اقشار جامعه بتوانیم گسترش داده و جامعه خود را روز به روز به سمت جامعه تراز انقلاب اسلامی، جامعه قرآنی و جامعه منتظر امام زمان(عج) سوق دهیم و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دستان صاحب‌الزمان(عج) واگذار کنیم و جهانی پر از عدل و داد را داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: از این‌رو امیدواریم که خداوند توفیق دهد که بتوانیم باز هم خدمتگزار دانش‌آموزان قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha