امیدآفرینی؛ ثمره بازگویی دستاوردهای انقلاب
کد خبر: 4081837
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

امیدآفرینی؛ ثمره بازگویی دستاوردهای انقلاب

امام‌‌جمعه هیدج با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی است که مسئولان خدمات نظام اسلامی را برای مردم بازگو کنند، گفت: تبیین خدمات باعث ایجاد امید مردم می‌شود.

دستاوردهای انقلاببه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسدالله زارعی، امام‌جمعه هیدج، شامگاه دیروز، ۷ شهریورماه در جلسه شورای اداری این شهر که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: اگر مدیری انگیزه خدمت‌گزاری داشته باشد، کمی یا زیادی زمان آن تأثیرگذار نیست.

وی با بیان اینکه هر چند شهید رجایی رئیس‌جمهور مخلص و انقلابی و نخست‌وزير خدوم و اندیشمند، مدت کمی در رأس قوه مجریه مسئوليت داشت ولی خدمات ارزنده و به یاد ماندنی از خود به يادگار گذاشت، تصریح کرد: ملت ایران خاطرات شیرینى را از خدمت‌گزاری اين دو مدیر (رجایی و باهنر) شایسته انقلابی دارند که هیچ‌گاه از یادها نخواهند برد.

خطیب نماز جمعه هیدج با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی را ایجاد می‌کند که در این ایام هم دولتی‌ها و مدیران دولتی به اعتبار همان قوه مجریه با آرمان‌های امام، رهبری و شهدا بیعتی مجدد داشته باشند، افزود: همچنین هفته دولت فرصت مغتنمی است که مسئولان در میان مردم حضور پیدا کرده و خدماتی که نظام اسلامی برای آنان ارائه می‌دهد را بازگو کنند، زیرا تبیین این خدمات باعث ایجاد امید در بین مردم می‌شود.

امام‌جمعه هیدج با یادآوری اینکه دولت‌مردان باید این دو عزیز انقلابی را الگوی خدمت‌گزاری صادقانه برای اسلام و انقلاب و مردم قرار دهند، تصریح کرد: خدمت‌گزاری صادقانه به مردم وظیفه تک‌تک مسئولان است.

وی به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه نیز اشاره کرد و گفت: در اين نامه مولی حضرت علی علیه‌السلام به‌ مالک اشتر موضوعاتی را توصیه می‌کنند که يکی این است ای مالک! مردمی‌ که مسئوليت آن‌ها را به عهده می‌گیری، دو گروه هستند یا برادر دینی تو بوده و یا مانند تو انسانند، پس در خدمت‌گزاری به آن‌ها کوتاهی نکن و در عرصه خدمت‌گزاری تفاوت قائل نشو.

زارعی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید در این نامه اعجاب و خودپسندی است، تاکید کرد: حضرت علی(ع) فرمودند: مالک خودپسندی انسان را زمين می‌زند. بايد مدیران به‌ خاطر انجام برخی کارها خودشیفتگی به خود راه ندهند، زیرا خودپسندی مایه شکست است.

انتهای پیام
captcha