مشاوره پیش از ازدواج و باوری که باید شکل گیرد
کد خبر: 4082121
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

مشاوره پیش از ازدواج و باوری که باید شکل گیرد

یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: گاهی باور به مشاوره پیش از ازدواج وجود ندارد و این امر مانع مراجعه زوجین می‌شود؛ در حالی که بسیاری از اختلافات را پیش از ورود به زندگی می‌توان با مشاوره حل کرد، چراکه به هر حال دو فرد از دو خانواده قرار است در کنار یکدیگر قرار گیرند و پیش‌نیازهایی لازم است.

عفت آی، روانشناس و کارشناس خانوادهعفت آی، روانشناس و کارشناس خانواده در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی درباره ضرورت مشاوره پیش از ازدواج اظهار کرد: پیام همان جمله‌ای است که می‌گوییم و دقیقا همان معنا برداشت می‌شود، اما فراپیام در واقع درکی است که از آن پیام داریم.

وی با اشاره به اهمیت پیام و فراپیام، افزود: در زندگی زناشویی اگر زن و مرد این حوزه را درک نکنند به دلخوری منجر می‌شود و باید گفت اگر ما تفاوت پیام و فراپیام را ندانیم مانند این است که در زندگی با دو زبان مختلف صحبت کنیم.

این روانشناس بیان کرد: اگر می‌خواهید ارتباط سازنده‌ای با همسرانتان داشته باشید راه ورود به قلب و مغز آنها را یاد بگیرید و بدانید مردان فقط پیام و بانوان فقط فراپیام را دریافت می‌دارند.

آی با بیان اینکه بسیاری از اختلافات بین زن و مردها ناشی از عدم درک و صحبت کردن با یکدیگر است، افزود: دوری از تحقیر و توهین و انتقاد کردن بی‌مورد، عدم ورود به لاک شخصی و یکدیگر شدن از مواردی است که زنان و مردان باید در زندگی زناشویی به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه گاهی آن‌قدر انتقادها زیاد می‌شود که فرد در یک رابطه سرد فرو می‌رود و این ناشی از عدم گفت‌وگو و یا گفت‌وگوی نادرست بین زن و مرد است، تصریح کرد: مشاوره پیش از ازدواج زوج‌ها را پیش از گرفتن تصمیم آماده می‌کند و کمک خواهد کرد به شناخت درستی از یکدیگر برسند.

آی با بیان اینکه باید باور به مشاوره در زوجین شکل گرفته و آن را ضروری بدانند، ادامه داد: گاهی باور به مشاوره پیش از ازدواج وجود ندارد و این امر مانع مراجعه زوجین می‌شود، در حالی که بسیاری از اختلافات را پیش از ورود به زندگی حل می‌کند، چراکه به هر حال دو فرد از دو خانواده قرار است در کنار یکدیگر قرار گیرند و پیش‌نیازهایی لازم است که با کمک مشاور تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می‌کند که بتوانند با شناخت بهتری از یکدیگر وارد زندگی مشترک شده و بتوانند با تفاهم بیشتری زندگی خود را آغاز کنند، اظهار کرد: در مشاوره پیش از ازدواج افراد به برون‌گرایی و درون‌گرایی خود پی برده و باعث می‌شود درک کنند چگونه راه زندگی را با یکدیگر بپیمایند.

انتهای پیام
captcha