ثبت ۷ وقف جدید در قوچان
کد خبر: 4082735
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

ثبت ۷ وقف جدید در قوچان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان گفت: طی سه ماهه اخیر، هفت مورد وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده و از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۲۰ موقوفه به کمک خیران و نیکوکاران در این اداره ثبت شده است.

وقفاحمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: علیرضا جنتی سراب، نیکوکار خیراندیش قوچانی به نمایندگی از پدر مرحومش یک قطعه تاکستان به مساحت ۶۰۰ مترمربع و یک باب انباری به مساحت ۲۵ مترمربع به انضمام یک و نیم ساعت آب از چشمه در مجموع به ارزش سه میلیارد ریال را در روستای سراب قوچان جهت تعزیه‌داری اباعبدالله الحسین(ع) وقف کرد.

وی با اشاره به وقف پانزدهم توسط خیر نیکوکار، سیدغفور هاشمی چیتگری به نمایندگی از پدر مرحومش در قوچان افزود: این مؤمن خیراندیش نیز یک قطعه تاکستان به مساحت ۱۵۶۰ مترمربع به انضمام یک ساعت آب از چاه عمیق روستای چیتگر از مدار  هفت شبانه‌روز را به ارزش سه میلیارد ریال جهت تعزیه‌داری اباعبدالله الحسین(ع) در طول سال وقف کرد.

محمدیان بیان کرد: غلام‌عباس ساسانی جرتوده یکی دیگر از خیران قوچانی نیز یک قطعه تاکستان به مساحت ۱۸۱۸ متر مربع به انضمام ۱۲ ساعت آب از مدار ۴۵ روز از قنات جویبار جرتوده به ارزش هفت میلیارد ریال را جهت برگزاری مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) در مسجد جامع روستای جرتوده وقف کرد.

وی در ادامه با اعلام وقف‌های هفدهم و هجدهم در همین بازه زمانی بیان کرد: خیران نیکوکار فرهاد فرهادزاده و برات‌محمد نصیری کلاته شاه‌محمد نیز هر کدام به ترتیب 6 دانگ یک قطعه زمین به مساحت ۲۵۰مترمربع و به ارزش ۱۲میلیارد ریال را جهت احداث حسینیه و توسعه مسجد مسلم ابن عقیل در شهر قوچان و نیز یک قطعه زمین به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به ارزش دو میلیارد ریال جهت احداث مسجد امام حسین(ع) در روستای کلاته حاج نصیر شهرستان قوچان را وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان تصریح کرد: قربان الهی دوست‌آباد، خیر دیگر نیز یک و نیم سهم آب و اراضی از قنات و مزرعه روستای دوست‌آباد (شامل چهار و نیم ساعت آب قنات) را به ارزش دو میلیارد ریال جهت برگزاری مراسم ولادت و شهادت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در روستای دوست‌آباد این شهرستان وقف کرد.

وی ادامه داد: نیکوکار خیراندیش، مریم سادات علوی نیز وقف 6 دانگ عرصه و اعیان یک باب ساختمان با اعیان ۸۷۰ مترمربع را به ارزش ۴۵ میلیارد ریال جهت احداث مجتمع فرهنگی، مذهبی و حسینیه در شهر مزرج قوچان به ثبت رساند. از ابتدای امسال تاکنون 20 وقف به ارزش 167 میلیارد ریال در این شهرستان وقف و ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha