مرکز صیانت از خانواده در قم تشکیل می‌شود
کد خبر: 4083248
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

مرکز صیانت از خانواده در قم تشکیل می‌شود

مدیر كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: مرکز صیانت از خانواده در قم مشتمل بر ۴ محور شامل ازدواج صحیح، تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های نهاد خانواده و حمایت‌های اقتصادی نهاد خانواده تشکیل می‌شود.

حسین غریب، مدیر كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قمبه گزارش ایکنا از قم، حسین غریب، مدیر كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، امروز 13 شهریورماه در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به وظایف اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: این مجموعه امورات مربوط به مسائل اجتماعی استان اعم از آسیب‌های اجتماعی را عهده دار است و پیرامون همین عنوان با حدود ۴۰ دستگاهی که به نوعی در موضوعات اجتماعی و فرهنگی دخیل بوده، در سطح استان ارتباط کاری دارد.

 

وی افزود: به لحاظ اینکه مردم در زندگی اجتماعی لاجرم در کنار هم زندگی می‌کنند، موضوعاتی در جامعه اتفاق می‌افتد که بعضا باید توسط نهاد‌های حاکمیتی ارزیابی شده و نیز خدماتی به این مجموعه رسانده شود.

به گفته غریب، اداره کل اجتماعی نیز به عنوان یک عضو از نهاد حاکمیتی، وظیفه هماهنگی، نظارت و پیگیری مسائل اجتماعی را در سطح استان عهده دار است و با دستگاه‌های دخیل در مسائل اجتماعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارتباط مستمری دارد.

وی در خصوص وظایف اداره کل اجتماعی با اشاره به اینکه رویکرد دفتر اجتماعی در راستای حل مسائل و مشکلات با چندین موضوع گره خورده است، افزود: مربوط به جمعیت و فرزندآوری در رأس امورات این اداره کل قرار دارد و سپس مباحث مربوط به انتخاب صحیح همسر، همسان گزینی و مشکلاتی که در گذشته در انتخاب همسر بوده است که عمده زندگی‌ها را به طلاق کمتر از ۵ سال زندگی منجر کرده، مورد اهمیت است.

مدیر كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تصریح کرد: در جهت تحقق اهداف و براساس پیشنهادات ارائه شده، مرکز صیانت از خانواده در قم مشتمل بر ۴ محور شامل ازدواج صحیح، تحکیم بنیان خانواده، پیشگیری و کنترل و کاهش آسیب‌های نهاد خانواده و حمایت‌های اقتصادی نهاد خانواده تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: همه افرادی که در آستانه ازدواج بوده به عنوان جامعه هدف این مرکز شناسایی می‌شوند و خدمات مشاوره‌ای در زمینه ازدواج صحیح و همسرگزینی و مشاوره‌های تخصصی در بدو ازدواج و دوران نامزدی را از این مرکز دریافت می‌کنند.

غریب در مورد تحکیم بنیان خانواده تصریح کرد: کلیه زوجین در ۵ سال نخست زندگی مشترک به عنوان جامعه هدف در این مرکز هستند، چراکه عمده طلاق‌هایی که در کشور ثبت می‌شود براساس آمار و بررسی‌های به عمل آمده، مربوط به ۵ سال نخست زندگی است.

انتهای پیام
captcha