قرار دادن پیوست اقتصادی برای موضوعات فرهنگی امری ضروری است
کد خبر: 4083291
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

قرار دادن پیوست اقتصادی برای موضوعات فرهنگی امری ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بر ضرورت پیوست اقتصادی برای موضوعات فرهنگی تاکید و عنوان کرد: پیش بردن فرهنگ و به نتیجه رساندن آن زمان‌بر است ولی وقتی نهادینه شد، ماندگار می‌شود.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، روز گذشته، ۱۳ شهریور، در یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ را با عناوین متعددی، مکرر مورد تاکید قرار داده و به مظلومیت آن اشاره داشتند، اظهار کرد: در جامعه ما فرهنگ مظلوم واقع شده است، به قدری به مسائل ملموس همچون رفاه، آسایش و توسعه بها دادیم که باور غفلت از کار فرهنگی در جامعه نهادینه شد.
وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین واقعه‌ای که در این قرن اتفاق افتاد، انقلاب اسلامی ایران با رنگ و بوی دینی، مذهبی و اسلامی است، گفت: این انقلاب به عنوان معجزه تاریخ، تحول اجتماعی بدون حمایت از هیچ قدرتی به وقوع پیوست.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دنیا در دست دو ابرقدرت بود، برخی کشورها تحت بلوک غرب و برخی تحت سیطره بلوک شرق بودند، افزود: هر اتفاقی در این کشورها نیازمند حمایت لجستیکی و سیاسی بود تا مجامع بین‌المللی آنان را به رسمیت بشناسند و تنها انقلابی که بدون اتکا به غرب و شرق به پیروزی  رسید، انقلاب اسلامی ایران بود.
آیت‌الله خاتمی یادآور شد: ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی ایران، موتور محرکه مردمی بود که در روزهای انقلاب به صحنه آمدند، گرسنگی کشیدند، شهید دادند و فشارها را تحمل کردند.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران با توان فرهنگی در هشت سال دفاع‌مقدس پیروز شدند، تصریح کرد: متاسفانه بعد از دفاع‌مقدس، موضوع فرهنگ کمرنگ شد و گوش شنوایی برای تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در حوزه فرهنگی نبود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بر ضرورت پیوست اقتصادی برای موضوعات فرهنگی تاکید و عنوان کرد: پیش بردن فرهنگ و به نتیجه رساندن آن زمان‌بر است ولی وقتی نهادینه شد، ماندگار می‌شود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بسیاری از مواقع غفلت خود از فرهنگ را به پای گسست فرهنگی نسل‌ها می‌گذاریم، بیان کرد: برخی مواقع نیز سرعت تغییر تکنولوری را به این موضوع ربط می‌دهیم، در حالی که این موضوع یک توجیه است.
وی خاطرنشان کرد: از مسائل فرهنگی جامعه غافل هستیم، در حالی که روح حیات فکری و سیاسی جامعه زائیده فرهنگ بوده و فرار مغزها و نخبگان آژیر خطری برای کشور محسوب می‌شود.
محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: خوشبختانه مسائل و دغدغه‌های مدنظر، به مسائل کلان کشوری ارجاع داده شده و برای آن اقدام استانی، دستگاه متولی و همکار دستگاه متولی نیز تعریف شده است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه چون  همه مسائل حوزه فرهنگ در آن دیده شده است، می‌توان برای آن فکر کرد.
این مسئول با بیان اینکه حرکت به صورت برنامه و شاخص‌محور، از همان ابتدای پذیرش مسئولیت، مدنظر بود، اظهار کرد: احساس می‌کنیم در این مستند برنامه فرهنگی استان، کار شده و مایه افتخار استان است که مجموعه فرهنگی به گونه‌ای حرکت می‌کنند که انجام کار احساس می‌شود.
انتهای پیام
captcha