فیلم زندگی‌نامه مادر شهید ژاپنی دفاع‌مقدس تولید شود
کد خبر: 4083294
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

فیلم زندگی‌نامه مادر شهید ژاپنی دفاع‌مقدس تولید شود

استاندار یزد با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید فیلم از داستان زندگی کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، مادر شهید محمد بابایی از شهدای یزدی و تنها مادر شهید ژاپنی دوران دفاع مقدس به همت حوزه هنری تأکید کرد.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 13 شهریورماه در مراسم آغاز عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان یزد با بیان اینکه آغاز عملیات عمرانی پردیس سینمایی آسمان، پیوست فرهنگی هفته دولت در یزد است اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم هر سال در هفته دولت چنین پروژه‌های ارزشمندی را داشته باشیم.

فاطمی با تقدیر از اقدامات حوزه هنری کشور و استان یزد به دلیل پیگیری‌ و هماهنگی برای اجرای این پروژه گفت: نگاه ویژه‌ای به دستگاه‌های فرهنگی به ویژه نهاد‌های انقلابی و مردمی داریم و قطعاً انتظار از این نهادها بالا است.

وی با تأکید بر اینکه غفلت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری خسارت‌های سنگینی به دنبال دارد افزود: اعتبارات حوزه فرهنگی در استان را افزایش داده‌ایم و این پروژه را تا لحظه آخر دنبال کرده و کمک می‌کنیم تا به نتیجه برسد.

استاندار یزد به صحبت‌های مطرح شده در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی یزد اشاره کرد و افزود: سایر پروژه‌های فرهنگی که در شهر یزد معطل مانده است، فعال‌سازی می‌شود.

فاطمی با تأکید بر اینکه لازم است فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید فیلم از داستان زندگی مرحومه کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، مادر شهید محمد بابایی از شهدای یزدی و تنها مادر شهید ژاپنی دوران دفاع مقدس به همت حوزه هنری محقق شود افزود: ما هم همراهی لازم را از این طرح انجام می‌دهیم تا اتفاق خوبی در این راستا رقم خورد.

استاندار یزد تصریح کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید از ظرفیت سینما برای معرفی هرچه بیشتر این قهرمانان به نسل جوان استفاده کنیم.

یادآور می‌شود پردیس سینمایی آسمان یزد در زمینی به مساحت دو هزار و 100 متر مربع در بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد و در مدت دو سال احداث می‌شود و دارای 6 سالن سینما با ظرفیت حدود 870 صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز 350 نفره است.

این پردیس سینمایی با استفاده از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین استانداردهای سازه و نمایش ساخته می‌شود و علاوه بر سالن‌های سینما دارای نگارخانه، استودیو ضبط صدا و تصویر، فضای برگزاری کارگاه‌های هنری، غرفه‌های تجاری، فروشگاه‌ محصولات فرهنگی و فضای بازی کودکان است.

انتهای پیام
captcha