برپایی موکب مصباح‌الهدی حسینیه اعظم زنجان در سامرا
کد خبر: 4085030
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

برپایی موکب مصباح‌الهدی حسینیه اعظم زنجان در سامرا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: موکب مصباح‌الهدی حسینیه اعظم زنجان از ۲۲ تا ۲۸ شهریورماه در شهر سامرا برپا خواهد شد.

موکب مصباح‌الهدی حسینیه اعظم زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ظهر امروز، ۲۱ شهریورماه، در جمع خبرنگاران، در رابطه با موکب مصباح‌الهدی حسینیه اعظم زنجان، اظهار کرد: این موکب از ۲۲ تا ۲۸ شهریور در شهر مقدس سامرا آماده خدمت‌رسانی به زائران امامین عسگرین و عزاداران حسینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق تدارک انجام شده روزانه ۱۳ هزار پرس غذا توسط ۶۰ خادم افتخاری حسینیه اعظم در موکب مصباح‌الهدی حسینیه اعظم زنجان توزیع خواهد شد، افزود: طی هفته گذشته چند کامیون اقلام و تجهیزات موکب اعزام شد و دو دستگاه اتوبوس نیز خادمان را به عراق انتقال دادند تا مقدمات برپایی موکب در شهر مقدس سامرا فراهم شود و خدمت‌رسانی به زائران را آغاز کنند.

این مسئول با بیان اینکه موکب حسینیه اعظم زنجان به ارائه وعده‌های غذایی سه‌گانه و پذیرایی چای و شربت از زائران اربعین حسینی در شهر سامرا خواهد پرداخت، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از امکانات موجود روزانه حداقل ۵۰۰۰ وعده غذایی و به همین تعداد پذیرایی چای و شربت انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: موکب شهدای کربلای اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با مشارکت نقدی و غیرنقدی خیرین و زنجانی‌ها و با استفاده از درآمدهای موقوفات با نیت عزاداری و اطعام عزاداران حضرت امام حسین (ع) نیز در شهر سامرا فعالیت خواهد کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش دارد بنا به وظیفه خدمت به زائران حسینی، از ظرفیت‌های موجود خود در این راستا با پشتوانه مردمی و نیز اجرای نیات واقفینی که اطعام عزاداران حسینی را در نظر داشتند، وظیفه خود را به شکلی مناسب به انجام رساند.

انتهای پیام
captcha