تداوم خدمت‌رسانی به زائران اربعین در موکب صاحب‌الزمان(عج) فارس
کد خبر: 4086270
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

تداوم خدمت‌رسانی به زائران اربعین در موکب صاحب‌الزمان(عج) فارس

مسئول موکب حضرت صاحب‌الزمان (عج) فارس از تداوم خدمت‌رسانی این موکب تا چند روز بعد از اربعین در کربلای معلی خبر داد.

موکب صاحب‌الزمان(عج)، کربلابه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی موقوفه نصیرالملک شیراز، نجیم مختاری، مسئول موکب حضرت صاحب‌الزمان(عج) فارس امروز، 27 شهریورماه با بیان اینکه این موکب از سال ۱۳۹۵ در کربلا فعالیت خود با اطعام زائران شروع کرد اما از سال ۹۶ توسعه یافت، گفت: برخی از شبهه‌ها در فضای مجازی مبنی بر برپایی موکب‌ها از بودجه دولتی و بیت‌المال پخش ‌شده که یک ریال بودجه دولتی و درآمد عمومی در این موکب هزینه نشده و تمام بودجه از کمک‌های مردمی و خيران تأمین می‌شود و بخشی از بار مالی امسال نیز بر دوش یکی از موقوفه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: بخش اعظمی از هزینه‌های امسال موکب صاحب‌الزمان(عج) را موقوفه غیرمتصرفی مسجد نصیرالملک تقبل کرده است و خيران از کمترین مقدار تا سطح کلان با موکب همراه بودند و از درآمدهای عمومی هیچ استفاده‌ای نشده است.

مسئول موکب حضرت صاحب‌الزمان (عج) بابیان اینکه موکب صاحب‌الزمان (عج) مکان ثابتی ندارد و بر اساس شورای تصمیم‌گیری اربعین استقرار می‌یابد، افزود: اطعام، اسکان، برنامه‌های فرهنگی، درمان و بخش خدماتی مانند استقرار مستمر چایخانه، کفاشی، آرایشگاه، خیاطی، نانوایی و غیره از سری خدماتی است که در این موکب به زائران داده می‌شود.

مختاری، ظرفیت این موکب را ۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: موکب صاحب‌الزمان (عج) یک موکب کاملاً مردمی و استانی است، مردم شهرستان‌های لار، لامرد، خفر، جهرم، مرودشت، کوار و غیره در فعالیت‌های خدماتی آن مشارکت دارند.

وی با تصریح اینکه ۳۵۰‌ خادم در رده سنی ۱۱ تا ۸۰ سال در زمان برپایی موکب خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: این موکب حدود ۱۶ روز برقرار است اما امسال با توجه به بازگشایی مرزها بعد از ۲ سال تعطیلی و استقبال بی‌نظیر مردم از ۱۰ محرم وارد کربلا شده و خدمات‌رسانی به مردم شروع شد و تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه دارد.

این خادم امام حسین (ع) اظهار کرد: این موکب ۶‌هزار مترمربع زیرساخت دارد که ۱۰ محرم فعالیت خود را شروع می‌کند و تا پایان صفر جمع‌آوری آن طول می‌کشد اما خدمات‌رسانی به زائران تا یکی دو روز بعد از اربعین است.

مختاری تصریح کرد: روزانه ۳ هزار نفر در این موکب اسکان داده می‌شوند که با توجه به گستردگی خدمات به دنبال خرید زمین و ساخت حسینیه در شهر کربلا هستیم که امیدواریم خيران در این راه ما را یاری کنند.

وی، تمام فعالیت‌های اربعین را خاطره‌انگیز خواند و گفت: خدمت در ایام اربعین سختی و زحمت دارد اما تلخی ندارد، دستمزد ما فقط رضایت و دعای مردم است.

یادآور می‌شود، موکب حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان فارس امسال در شهر کربلا، پشت حرم حضرت ابوالفضل (ع)، واقع در شارع بغداد روبروی هتل الریحان جنب حسینیه بغدادی برقرار بود. زائران هرساله می‌توانند از طریق سایت این موکب به آدرس آن دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha