ادامه اعتراضات به قتل جوان سیاه‌پوست از سوی پلیس لندن
کد خبر: 4086312
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳

ادامه اعتراضات به قتل جوان سیاه‌پوست از سوی پلیس لندن

تظاهرات چند روزه مردم انگلیس در اعتراض به قتل یک جوان سیاه‌پوست غیرمسلح از سوی پلیس این کشور امروز در مقابل دفتر پلیس لندن (اسکاتلند یارد) ادامه یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین، اعتراضات  مردمی به قتل کریس کابا، جوان سیاه‌پوست که در چند روز اخیر به راه افتاده است امروز در مقابل اسکاتلند یارد ادامه یافت. ده‌ها نفر از مردم معترض در مقابل اسکاتلند یارد علیه پلیس لندن تظاهرات کردند.

در این تظاهرات که مسالمت‌آمیز بود، شعارهای «عدالت نباشد، صلح نیست» و «پلیس نژادپرست نمی‌خواهیم» شنیده شد.

معترضان به تحقیقات دفتر مستقل تحقیقات درباره رفتار پلیس (IOPC) در مورد تیراندازی مرگبار به این مرد سیاه‌پوست 24 ساله غیرمسلح اعتراض کردند. حادثه تیراندازی به این جوان روز 5 سپتامبر (14 شهریور) اتفاق افتاد.

اعضای خانواده کابا که پلیس را به نژادپرستی متهم کرده‌اند، همراه با تعدادی از سیاستمداران به معترضان پیوستند. اداره مستقل تحقیقات درباره رفتار پلیس در حال بررسی این امر است که آیا در این تیراندازی مساله نژاد مطرح بوده است یا خیر.

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر و نماینده مجلس در این گردهمایی سخنرانی کردند. تظاهرات در مرکز لندن یکی از اعتراضاتی بود که در گوشه و کنار بریتانیا از جمله در برایتون، آکسفورد، ساوتهمپتون، کاونتری، لیمینگتون اسپا، منچستر، تاونتون، هاسوکفیلد و کاردیف به عنوان بخشی از «روز ملی اقدام» در قالب کمپین عدالت برای کریس کابا سازماندهی شده بود.

ادامه اعتراضات به قتل جوان سیاه‌پوست از سوی پلیس انگلیس

IOPC اعلام کرده است که با خانواده کابا در ارتباط با این تحقیقات که انتظار می‌رود تکمیل آن 6 تا 9 ماه طول بکشد، در تماس بوده است. اما خانواده کابا خواستار پایان یافتن سریع تحقیقات شده‌اند.

پسر عموی او، جفرسون بوسلا، گفت: ما سال‌ها منتظر این کار نخواهیم بود. هر چه زودتر اجرای عدالت را می‌خواهیم.

دانیل ماچوور، وکیلی که به نمایندگی از خانواده این قربانی صحبت می‌کند، این چارچوب زمانی را غیرقابل قبول و طولانی توصیف کرد.

از سوی دیگر صادق خان، شهردار لندن گفت که IOPC باید از شواهد تبعیت کند. 

وی افزود: من به‌طور کامل نگرانی‌ها و تأثیر مرگ کریس کابا را بر سیاه‌پوستان لندنی در سراسر شهرمان، و خشم، درد و ترسی که در سراسر جوامع ما ایجاد کرده است و همچنین میل به عدالت و تغییر را درک می‌کنم.

وی افزود IOPC به من تپدکید کرده است که آنها کاملاً متعهد به انجام تحقیقات کامل و جامع برای اثبات همه حقایق هستند.

تحقیقات پزشکی قانونی در مورد مرگ این جوان سیاه‌پوست روز  4 اکتبر (12 مهر) آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha