محافل قرآنی پرمخاطب ماهشهر، نتیجه حمایت شورای قرآن از مساجد است
کد خبر: 4086737
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

محافل قرآنی پرمخاطب ماهشهر، نتیجه حمایت شورای قرآن از مساجد است

مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن مساجد ماهشهر با بیان اینکه این شورا همه تلاش خود را برای تامین تجهیزات و حمایت از برنامه‌های جلسات قرآن شهرستان می‌کند، گفت: با توجه به این حمایت، شورا نزد فعالان قرآنی شهرستان محترم است و وقتی یک محفل در سطح شهرستان برگزار می‌کنیم با استقبال بسیار خوبی از سوی مساجد مواجه می‌شویم.

محفل قرآنیمحمود قنواتی، مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن مساجد شهرستان ماهشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به نقش این شورا در حمایت از جلسات قرآن مساجد شهرستان گفت: این شورا همه تلاش خود را برای تامین تجهیزات و حمایت از برنامه‌های جلسات قرآن شهرستان می‌کند. برگزاری اردوهای درون استانی، تهیه بلیت سینما برای اعضای جلسات و برنامه ریزی به تناسب شرایط جامعه و تشکیل‌ نشست‌های آموزشی برای اعضا از جمله برنامه‌هایی است که اعضای جلسات قرآن مساجد می‌توانند از آن‌ها بهره مند شوند.  

وی افزود: با توجه به این حمایت، شورا نزد فعالان قرآنی شهرستان محترم و مورد اعتماد است. در نتیجه وقتی یک محفل در سطح شهرستان برگزار می‌کنیم با استقبال بسیار خوبی از سوی مساجد مواجه می‌شویم. در تلاش هستیم این الگو را در برخی شهرهای دیگر ماهشهر نیز پیاده سازی کنیم.

قتواتی یکی از برنامه‌های جدید شورا را راه‌اندازی کارگروه‌های قرائت، تفسیر و نهج البلاغه در مساجد این شهرستان عنوان کرد و افزود: بر اساس این طرح قرار است مساجد کرسی تلاوت، تفسیر و کرسی نهج البلاغه داشته باشند.

وی اظهار کرد: مسئولان این کار گروه‌ها مشخص شده‌اند و قرار است هر ماه در یکی از مساجد، جلسات این کارگروه‌ها برگزار شوند.

یادآور می‌شود، شورای هماهنگی جلسات قرآن مساجد ماهشهر از سال ۸۱ در شهرستان با محوریت دفتر امام جمعه وقت(حجت الاسلام والمسلمین فلسفی) در این شهرستان تشکیل شد.

انتهای پیام
captcha