آغاز فرایند برنامه‌ریزی ستاد راهبری حفظ قرآن در 1402
کد خبر: 4087658
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
مجیدی‌مهر خبر داد:

آغاز فرایند برنامه‌ریزی ستاد راهبری حفظ قرآن در 1402

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه برای اولین بار، قبل از شروع سال جدید، برنامه‌های عملیاتی پیشنهادی حوزه حفظ قرآن کریم از دستگاه‌ها و نهادهای فعال در زمینه حفظ اخذ شده است، گفت: بررسی این برنامه‌ها از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز می‌شود.

حمید مجیدی‌مهر دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف

به گزارش ایکنا، برای نخستین بار در سال جاری و قبل از آغاز سال 1402 برنامه‌های عملیاتی پیشنهادی حوزه حفظ قرآن از دستگاه‌ها و نهادهای فعال در زمینه حفظ اخذ شد. این برنامه‌ها طی فرایند مشخصی که در کارگروه‌های مرتبط ستاد تعیین شده است، بررسی و پس از تصویب برای بهره‌مندی از اعتبارات حمایتی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ارائه خواهد شد.

حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در همین راستا با اشاره به ضرورت اقدام به موقع برای برنامه‌ریزی سال 1402 تصریح کرد: با هدف پیگیری هدفمند جذب حداکثری اعتبار مورد نیاز جهت توسعه برنامه‌های حفظ قرآن، به‌ویژه از دستگاه‌های عضو ستاد خواسته شده است حداکثر تا پایان مهرماه سال جاری، پیشنهادهای خود را در قالب فرم‌های اعلام شده به همراه طرح‌های تفصیلی به دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن ارسال کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: 17 عنوان برنامه با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان از برنامه‌های مصوب سال جاری است که به جهت عدم تأمین اعتبار لازم برای اجرای آنها؛ به سال آتی موکول شده است و طبق مصوبه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، در سال 1402 اولویت با برنامه‌های مصوب باقی‌مانده از سال جاری خواهد بود.

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در مورد اولویت‌های برنامه‌های این ستاد در سال آتی اظهار کرد: اولویت داشتن برنامه‌های ملی (برنامه‌هایی که مخاطبان آن عموم جامعه باشند)، توجه به اقدامات مصوب طرح ملی حفظ، پرهیز از پیشنهاد برنامه‌هایی که جزء وظایف ذاتی دستگاه‌هاست، پرداختن به برنامه‌های تحولی و پربازده و خروجی محور بودن برنامه‌ها از جمله اصول برنامه‌ریزی برای برنامه‌های عملیاتی ستاد در سال آتی است.

آغاز فرایند برنامه‌ریزی ستاد راهبری حفظ قرآن در 1402

وی افزود: در صورت تصویب برنامه‌ها، تأمین هزینه‌ها به صورت مشارکتی انجام خواهد شد و دستگاه‌های مجری نیز لازم است حداقل حدود 50 درصد اعتبار برنامه‌ها را تأمین کنند.

مجیدی‌مهر بیان کرد: فرایند برنامه‌ریزی برای سال 1402 همچون برنامه‌های سال جاری از مرحله پیشنهاد عنوان برنامه تا مرحله بررسی طرح تفصیلی، جدول برآورد و تهیه و تصویب آیین‌نامه اجرایی آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن از نیمه دوم آبان ماه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha