میزبانی شیراز از مجمع فصلی مدیران اتحادیه‌های قرآنی + صوت
کد خبر: 4087714
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
انجم‌شعاع خبر داد:

میزبانی شیراز از مجمع فصلی مدیران اتحادیه‌های قرآنی + صوت

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به مصوبات سی‌ و دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه گفت: طی این جلسه هماهنگی‌های نهایی و برنامه‌ریزی مجمع فصلی مدیران اتحادیه‌های استانی انجام شد.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوریبه گزارش ایکنا، سی‌ و دومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با حضور اکثریت اعضا و با موضوع هماهنگی و برنامه‌ریزی مجمع فصلی مدیران اتحادیه‌های استانی تشکیل شد.

بنابر گفته محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری «همچنین تمهیداتی برای بررسی بیشتر اساسنامه دیجی‌آلاء(فروشگاه اینترنتی محصولات قرآن و عترت) و سند چشم‌انداز، انجام و توافق شد با توجه به نظرات تعداد کثیری از مدیران مؤسسات قرآنی کشور علاوه بر جلسات گذشته، کارگاه آموزشی سند‌نویسی با حضور یکی از اساتید این حوزه در حاشیه مجمع شیراز برگزار شود».

وی ادامه داد: قطعاً با توجه به اهمیت سند چشم‌انداز مؤسسات قرآنی کشور در افق 1410، در صورت موافقت مجمع فصلی مدیران در شیراز، کارهای کارشناسی مضاعفی بر آن انجام می‌شود تا این سند از اتقان بیشتری برخوردار باشد. علاوه بر اتمام دوره اخیر (که موظف هستیم در صورت تصویب سند، مبتنی بر آن حرکت کنیم)، این سند مبنای کار و چراغ راه ادوارهای مختلف هیئت مدیره اتحادیه کشوری قرار خواهد گرفت.

انجم‌شعاع با اشاره به اساسنامه دیجی‌آلاء و کارهایی که پس از مجمع عمومی اتحادیه کشوری در مشهد انجام گرفت، افزود: اقدامات بررسی ستادی بیشتری درباره اساسنامه دیجی‌آلاء در مجمع مدیران اتحادیه‌ها در شیراز انجام می‌شود. امیدواریم اساسنامه دیجی‌آلاء با توجه به مقدماتی که در مجمع عمومی اتحادیه کشوری در مشهد صورت گرفت، در مجمع فصلی به تصویب برسد. اگرچه این اختیار مدیران استان‌هاست که در صورت اقناع از مباحث، تصویب آن را انجام دهند یا آن را متوقف کنند و یا به کارگروه‌های ویژه‌ و مجامع بعدی انتقال دهند.

کد

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اضافه کرد: از دیگر مصوبات جلسه هیئت مدیره می‌توان به جلسات کارشناسی و دریافت نظرات دوستان و اندیشه‌ورزانه حوزه‌های فکری و سندنویسی مؤسسات قرآنی با توجه به درخواست‌های انجام شده است تا ظرف دوم و چهارم مهرماه بتوانند با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با اتحادیه کشوری، نظرات و مطالب خود را مطرح و درمیان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه در مجمع فصلی شیراز طی دو روز، کارگاه تدوین اسناد راهبردی به عنوان دوره توانمندسازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هیئت مدیره اتحادیه کشوری در مجمع فصلی علاوه بر جلسات مدیران و ساعت‌هایی که به بحث و تبادل‌نظر با مدیران استان‌ها می‌پردازد، درباره نهایی‌سازی برنامه‌های 1401 است (که پیش‌تر تصویب شده است) تصمیم‌ خواهد گرفت. این برنامه‌ها در سال 1401 با توجه به اعتبارات شش ماه اتحادیه کشوری و عدم حمایت‌های مناسب از سوی دستگاه‌های ذیربط به دلیل محدودیت‌‌هایی که داشتند، نیازمند تعدیل است.

انجم‌شعاع اضافه کرد: با توجه به درخواست و نامه مکتوب هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی کشور درباره ضرورت یکسان‌سازی اساسنامه اتحادیه‌های استانی، تصمیم کلی درباره برایند و مسیرنمای نحوه تحقق و رسیدن به یک اساسنامه واحد مبتنی بر نظر اعضا، اخذ می‌شود. همچنین در نامه ارسال شده از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی، تقاضا شده است تا جلساتی با حضور کارشناسان اتحادیه کشوری و استان‌ها و کارشناسانی از دو دستگاه قرآنی (سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و کارشناسانی از بخش حقوقی هیئت رسیدگی تشکیل شود و اساسنامه اتحادیه‌های استانی به شکل واحد ترسیم و به تأیید نهایی برسد.

وی ادامه داد: اگر چه اساسنامه فعلی اتحادیه‌های استانی در گذشته در جلسات کارشناسی به نگاه واحد دست یافته است و نیاز به تغییر ندارد، اما با توجه به نظر عزیزان در هیئت رسیدگی به عنوان مرجع نظارتی بر اتحادیه استانی، نظر استان‌ها درباره این درخواست احصا و چگونگی دست پیدا کردن به اساسنامه واحد و مشترک، بررسی خواهد شد.

یادآور می‌شود، در کنار مجمع فصلی مدیران عامل اتحادیه‌های استانی، سی و سومین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری طی هفتم و هشتم مهرماه در شیراز برگزار خواهد شد. این مجمع با حضور قریب به 32 مدیرعامل اتحادیه کشوری و اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری، مجموعاً 50 نفر به میزبانی اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha