ضرورت توجه به تمام ابعاد وقف
کد خبر: 4087769
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

ضرورت توجه به تمام ابعاد وقف

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: وقف، یک فرهنگ باارزش بر اساس تربیت اسلامی و تنها یک مسئله اقتصادی نیست و باید از آسیب‌ها مصونیت پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز دوم مهرماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۴ سال است که با این نوع قضایا درگیر هستیم و متاسفانه فتنه گران همان بقایای استعمارگرانی هستند که در ایران حاکم بودند و حق تحوش می گرفتند و سیلی از جانب خدا می‌خورند.

وی با بیان اینکه رسوایی خودفروختگانی به خاطر خوشایند استعمارگرها به مال و جان و حیثیت مردم در یک موقعیت خاص سیاسی، بسیار مایه ننگ است، افزود: وقف زوایای گوناگونی دارد و خودش یک نوع فرهنگ محسوب می‌شود و از گذشتگان به ما منتقل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گذشتگان با حداکثر قناعت تلاش می‌کردند تا امری را برای وقف بر اساس تربیت اسلامی ذخیره کنند، افزود: اساس فلسفه زندگی استعمارگران غربی، لذت شخصی است.

وی بیان کرد: اندیشه سلب امنیت به خاطر فرهنگ بیگانه امروز مشکل اصلی ما است و در فرهنگ انبیا و اندیشه اسلامی این موضوع وجود ندارد و اگر حاکم شود هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

عبادی با بیان اینکه توسعه مکتب فرهنگی اسلام زمینه ساز تمدن اسلامی است، ادامه داد: مهم ترین کمبود امروز ما کمبود فرهنگی است و اگر هر کسی سعی کند تا مشکل دیگری را حل کند هیچ مشکلی روی زمین نخواهند ماند.

وی با تاکید بر اینکه وقف مسئله باارزشی است، گفت: این فرهنگ بی آفات نمانده است و بعد از افرادی که کمبود ایمان داشتند یک ضربه علمی، اقتصادی و فرهنگی و دستبرد به مسئله وقف صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: مشکلات به ارث مانده برای انقلاب اسلامی در خصوص موضوع وقف بسیار است و امروز گام‌های خوبی برای شناسایی وقف‌های گمشده و احیای موقوفات برداشته می‌شود.

عبادی ادامه داد: وقف، یک فرهنگ باارزش بر اساس تربیت اسلامی و تنها یک مسئله اقتصادی نیست و باید از آسیب‌ها مصونیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد احیای وقف و جایگاه‌ آن در جامعه باشیم، یادآور شد: در راستای جهاد تبیین لازم است اولویت‌ها مشخص و آن چه مورد نیاز مردم و اسلام است گفته و در این راستا از ظرفیت کارشناسان استفاده شود.

انتهای پیام
captcha