حضرت محمد (ص)؛ الگویی که باید شناخت
کد خبر: 4087903
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

حضرت محمد (ص)؛ الگویی که باید شناخت

رئیس حوزه علمیه شهر هیدج گفت: حضرت محمد (ص) بهترین الگو برای جوامع بشری است که باید ایشان را شناخت.

حضرت محمد (ص)

حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به ایام ارتحال نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های جهان اسلام هستند که در تمام ادوار نقش سازنده‌ای در جوامع اسلامی ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت جزیره‌العرب هنگام بعثت پیامبر، اظهار کرد: هنگام بعثت پیامبر اکرم (ص) جزیرة‌العرب به‌ شدت درگیر خرافه بود تا جایی که ۳۶۰ بت در بام مسجدالحرام قرار داشت و مردم خدایان دست‌ساز خود را می‌پرستیدند و به دور از آگاهی، دختران خود را زنده به گور می‌کردند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه در سایه تلاش‌های نبی مکرم اسلام (ص) بسیاری از مظاهر طاغوت و بت‌پرستی از جامعه زدوده شد، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در این راه سختی‌های بی‌شماری را تحمل کردند و در زمانی که داشتن دختر ننگ بود، بر دستان دختر خود بوسه زدند.

صالحی اظهار کرد: مشرکان از سرزنش، آزار و تهدید و تحقیر پیغمبر هیچ ابایی نداشتند، تا جایی که زمانى خاک و خاشاک و شکمبه حیوانات به سر و رویش مى‌ریختن و در برهه‌ای نیز ایشان را ساحر و جادوگر می‌خواندند.

رئیس حوزه علمیه علوی هیدج با تاکید بر ضرورت شناخت ویژگی‌های پیامبر و الگو قرار دادن ایشان در زندگی، ادامه داد: حضرت محمد (ص) رسول عشق و رستگاری، نسخه کامل بشریت و اسوه حسنه‌ای است که تمام رفتارها و کردارهایش بیان‌گر تعالیم مکتب اسلامی بود.

وی با تاکید بر اهتمام در راستای معرفی هر چه بیشتر پیامبر به جهانیان، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که معرفی شخصیت پیامبر اسلام بزرگ‌ترین تبلیغ برای اسلام است، لذا همه‌ مسلمانان از جمله نویسندگان و گویندگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ را به تبلیغ و کار بر روی اخلاق، شخصیت و سیره‌ رسول‌الله توصیه کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha