راهکارهای کاهش احتمال انحراف اعتراضات به اغتشاشات + صوت
کد خبر: 4088064
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
حجت‌الاسلام سالک مطرح کرد؛

راهکارهای کاهش احتمال انحراف اعتراضات به اغتشاشات + صوت

عضو جامعه روحانیت مبارز اصلاح قوانین مربوط به تجمعات اعتراضی در کنار دو راهکار فرهنگی جهاد تبیین و تقویت وحدت ملی حول محور ولایت را راهکارهای داخلی برای کاهش احتمال نفوذ معاندان و آشوبگران به تجمعات مردمی و منحرف کردن اعتراضات به اغتشاشات ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا درخصوص حوادث به‌وجودآمده پس از جان‌ باختن مرحومه امینی و تبدیل اعتراضات به اغتشاشات در کشور گفت: در این حادثه یا در هر حادثه‌ای باید سه نکته را مد نظر قرار داد. اول بررسی عوامل ایجاد حادثه از جنگ نظامی گرفته تا فتنه و مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است که در آن باید برنامه‌ها و نقشه راه عاملان بروز یک حادثه را مورد توجه قرار داد. در خصوص اتفاق تلخ اخیر باید گفت عوامل اصلی و طراحان حوادث اخیر موساد، سیا و ام.آی.6 هستند و منافقان، سلطنت‌طلبان، کومله و دموکرات در این میدان نقش مزدور را بازی می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که امروز بزرگترین مکاتب دنیا از جمله لیبرالیسم تحت تأثیر انقلاب اسلامی و مکتب گسترده و فراگیر اسلام قرار دارند و رنگ خود را از دست داده‌اند، لذا غربی‌‌ها می‌خواهند از این حوادث به نفع شعارها و ادعاهای خود مانند آزادی و حقوق بشر سوءاستفاده کنند اما باید گفت لیبرالیسم دیگر فاقد یک رهبر و راهبرد مشخص است و غربی‌ها صرفا با بازی با کلمات و گنده‌گویی ادعای اداره جهان را دارند.


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام سالک نکته دوم را بررسی کیفیت این حادثه دانست و گفت: باید دید که نقطه شروع این حوادث کی و کجا بوده، چگونه انجام گرفته و چه اهدافی را دنبال می‌کند. در طی این 44 سال شاهد فتنه‌های مختلفی مانند جنگ تحمیلی هشت ساله، اتفاقات 78، 88، 96 و 98 بودیم و همه اینها را پشت سر گذاشتیم اما در اتفاقات اخیر شاهد آموزش فوق‌العاده عناصر داخلی فریب‌خورده یا مزدور هستیم و لذا باید بین عوامل اصلی و این افراد تفکیک قائل شد و اولویت را بر برخورد و دستگیری رهبران اصلی قرار داد.

چهار هدف اصلی آشوب‌ها

عضو جامعه روحانیت مبارز نکته سوم را بررسی اهداف شکل‌گیری این آشوب‌ها و انحراف اعتراضات خواند و اظهار کرد: هدفی که استکبار مطرح کرد و جریان خبری و تبلیغاتی که رسانه‌های وابسته غرب، صهیونیست‌ها و آل سعود دنبال کردند مبتنی بر تشدید خشونت؛ آتش زدن و کشتن و در مجموع اتخاذ یک رویکرد و رفتار داعشی و تکفیری از سوی اغتشاشگران بود و لذا در این چند روز 41 نفر به شهادت رسیدند و عملیاتی که این بار به ویژه علیه نیروهای امنیتی و پلیس انجام گرفت ناشی از یک آموزش‌ یکساله یا بیشتر بود.

حجت‌الاسلام سالک درباره اینکه دشمنان چه هدفی را با اینگونه اقدامات داعشی دنبال می‌کنند، گفت: هدف اصلی آنها تجزیه ایران با تحریک مسائل قومیتی به بهانه مرحومه امینی است. هدف دوم استهلاک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور با برگزاری تجمعات مختلف در مناطق مختلف به بهانه‌های گوناگون و در نهایت براندازی نظام جمهوری اسلامی است اما باید گفت این سنگی است که به یک کوه استوار می‌خورد. گستره انقلاب اسلامی جهانی و پایگاه انقلاب در قلب آزادیخواهان است پس به این راحتی از بین نمی‌رود و ملت ایران این را در تجمع باشکوه انقلاب تهران و سراسر کشور پایبندی خود نسبت به انقلاب و ولایت و نظام به نمایش گذاشتند.

وی هدف چهارم از این اغتشاشات را تقدس‌زدایی دانست و گفت: در این اتفاقات شاهد انواع و اقسام هتک حرکت و توهین به مقدسات از جمله آتش زدن قرآن و مساجد، سوزاندن پرچم ایران و حمله به خیمه امام حسین(ع) بودیم که حکایت از یک برنامه‌ریزی پیشینی برای از بین بردن هویت دینی و ملی دارد.

تخریب اموال عمومی؛ اقدامی علیه مردم 

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه این فتنه آخرین فتنه نخواهد بود، گفت: قطعا صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی اجازه نخواهد داد این فتنه‌ها تمام شود و آنها تا براندازی قرآن و اسلام پای کار هستند و این ما هستیم که باید استقامت بورزیم و برنامه‌ریزی قوی‌تر و اشراف بیشتر بر استکبار داشته باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارزه با توجه دادن مردم به حق‌الناس بودن اموال و امکانات عمومی گفت: دولت و مسئولان آماده پاسخگویی به اعتراضات منطقی هستند اما آتش زدن و تخریب اموال عمومی به هیچ وجه در چارچوب اعتراض نمی‌گنجد و اتفاقا اینگونه اقدامات ضربه و آسیب به حقوق خود مردم است. هدف این جریانات با این خشونت‌ها و تخریب‌ها استفاده ابزاری از حادثه جان باختن این مرحومه برای پیشبرد اهداف ذکرشده است و لذا نظام باید بین معترضان و آشوبگران تفکیک قائل شده و قوه قضاییه نیز با قاطعیت با سردمداران و سازمان‌دهندگان این آشوب‌ها برخورد کرده و از لیدرهای اغتشاشات در داخل و خارج غرامت همه این خسارت‌ها به بیت‌المال و اموال مردم را بگیرد.

راهکارهای عبور 

حجت‌الاسلام سالک درباره راهکارهای داخلی برای کاهش احتمال نفوذ معاندان و اغتشاشگران به جمع معترضان گفت: اصلاح قوانین برای برپایی تجمعات قانونی یکی از راهکارهاست هرچند همین الان قانون هم در این رابطه داریم و الان هم اعتراضات مردمی در اطراف مجلس و دولت انجام می‌گیرد و راه اعتراض بسته نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارزه راهکار اصلی راهکار فرهنگی و در رأس آن جهاد تبیین دانست و گفت: اگر جوانان و نوجوانان را از مدارس تا دانشگاه نسبت به مسائل و تحولات پیرامون انقلاب اسلامی آگاه نکنیم و روایت درست و بدون تحریف را به آنها ارائه ندهیم دشمنان از طریق فضای مجازی و با دروغ‌پراکنی، شایعه‌سازی و مخلوط کردن راست و دروغ همواره در این حوادث سوار بر مطالبات مردم شده و این اتفاقات باز هم تکرار می‌شود.

کد

وی در پایان اظهار کرد: راهکار سوم نیز تقویت وحدت ملی حول محور ولایت است که با اتخاذ مجموعه این راهکارهای فرهنگی و قانونی می‌توان احتمال سوءاستفاده از اعتراضات و مطالبات به حق و قانونی مردم توسط جریانات ضد دین، ضد نظام و ضد ایران را کاهش داد و یک فضای منطقی و قانونی برای اعتراضات مردم فراهم کرد.

انتهای پیام
captcha