تکریم مجاهدان در غربت یک آموزه دینی است
کد خبر: 4088173
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

تکریم مجاهدان در غربت یک آموزه دینی است

معاون پارلمانی رئیس جمهور در آیین اختتامیه هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با بیان اینکه تکریم مجاهدان در غربت یک آموزه دینی است، گفت: حضرت امام(ره) در رأس مجاهدان در غربت هستند زیرا سال‌ها در غربت زندگی کرده و به مبارزه پرداخته‌اند.

ارسالی///تکریم مجاهدان در غربت یک آموزه دینی استبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین پایانی هفتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت»، امروز 4 مهرماه در سالن‌ همایش‌های دانشگاه دامغان برگزار شد.

در ابتدای مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام وحی، محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ضمن خوشامد به حاضرین با بیان اینکه شهر دامغان شهر دین و اخلاق است، گفت: استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس پیشگام بود؛ این نکته را مقام معظم رهبری در سفر سال 1385خود به سمنان بیان کردند و از ایثار مردم این خطه به نیکی نام بردند.

وی با اشاره به نقش آفرینی مردم استان سمنان در انقلاب و دفاع از حرم، اظهار کرد: وجود بیش از 8 هزار جانباز نشان از روحیه ایثارطلبی مردم این خطه دارد.

در ادامه مراسم پرچم بارگاه امام رضا(ع) روی سن مراسم برافراشته شد و سپس حجت‌الاسلام ذوالفقاری، پیام تولیت آستان قدس رضوی را به اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» قرائت کرد.

سخنران بعدی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری از رهبران مقاومت اسلامی عراق با بیان اینکه غربت بعد از انقلاب وجود ندارد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی غربت وجود داشت اما بعد از پیروزی انقلاب این غربت وجود ندارد؛ امروز سلیمانی‌ها و مجاهدان اسلامی، انقلاب را تنها نمی‌گذارند. حضرت امام وقتی سال 42 قیام کرد، تنها یک نفر بود که فریادش علیه ظلم و ستم بلند شد اما امروزه، آن یک فریاد تبدیل به یک حاکمیت شده است.

وی ادامه داد: زمان حال را می‌توان بهترین ایام دوران غیبت کبری توصیف کرد. مردم ایران اسلامی امروز از مردم حجاز زمان پیامبر(ص) و مردم کوفه زمان امیرالمؤمنین(ع) بهتر هستند زیرا از مقاومت و حکومت اسلامی دفاع کرده و هر گونه ایثاری را برای آن انجام می‌دهند.

الحیدری تصریح کرد: داعش زمانی به چند متری بارگاه حضرت زینب(س) رسید، در آن هنگام گفتند کار سوریه تمام شده است اما تنها یک نفر بود که گفت اجازه نخواهیم داد  سوریه و جبهه مقاومت در آن کشور سقوط کند؛ آن فرد مقام معظم رهبری بود که خوشبختانه حرف ایشان محقق شد.

وی با بیان اینکه جنگ امروز جنگ فکری است، بیان کرد: امروز سخت‌ترین نوع جنگ پیش روی ما قرار گرفته است زیرا سنگر نظامی نیست بلکه سنگر امروز شکل فکری و فرهنگی به خود گرفته است و دشمن روی آن تمرکز ویژه دارد. مقام معظم رهبری توجه به این عرصه را واجب دانسته و ما هم باید نگاه همه‌جانبه به آن داشته باشیم.

الحیدری با بیان اینکه بزرگ‌ترین نعمت در زمان غیبت، نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: روز قیامت از ما سؤال نخواهند کرد چرا در کربلا حضور نداشتیم چون در آن دوران به دنیا نیامده بودیم اما درباره عملکردمان در این دوره و اینکه چگونه به انقلاب اسلامی یاری رساندیم، حتماً پرسش خواهد شد.

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این مراسم بیان کرد: تکریم مجاهدان در غربت یک آموزه دینی است. در رأس مجاهدان در غربت، حضرت امام(ره) حضور دارد، ایشان سال‌ها در غربت بودند و مبارزه هم می‌کردند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب از مبارزان فلسطینی از طریق انقلاب حمایت شد، گفت: این نکته را رهبران حزب‌الله معترف هستند که دم مسیحایی حضرت امام به آن‌ها انگیزه داد. امروز پیام امام در آمریکای لاتین هم شنیده می‌شود.

حسینی اظهار کرد: وعده الهی، از بین رفتن نظام سلطه و برپای حکومت اسلامی است که این هدف به امید خدا و مقاومت مسلمانان و حمایت ایران محقق خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور در سازمان ملل با افتخار عکس سردار سلیمانی را روی دست می‌گیرد که این امر نشان می‌دهد جبهه مقاومت نمی‌تواند با نظام سلطه یکی باشد و ان‌شاءالله به زودی جبهه مقاومت نظام سلطه را از بین خواهد برد. گواه بارز این ادعا، راهپیمای اربعین امسال است که در آن 80 کشور حضور داشتند و امیدوارم این جریان در آینده‌ای نزدیک به فتح قدس ختم شود.

یادآور می‌شود، در این مراسم اعضای هیئت رئیسه اجلاسیه روی سن حاضر شده و درباره موضوع مقاومت به گفتگو پرداختند.

انتهای پیام
captcha