اعیاد یهودی و ضرورت مقابله با یهودی‌سازی قدس
کد خبر: 4088301
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

اعیاد یهودی و ضرورت مقابله با یهودی‌سازی قدس

اعیاد یهودی هر سال یک فرصت جدید را برای رژیم صهیونیستی به منظور تحت کنترل قرار دادن قدس اشغالی و همچنین تحمیل طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی برای یهودی‌سازی آن و اجرای تبلیغات صهیونیستی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الخنادق، آگاهی روزافزون مردم فلسطین که به هر طریق ممکن با نقشه‌های یهودی‌سازی قدس مقابله می‌کنند، اشغالگران را شگفت زده کرده است.

اعیاد رژیم صهیونیستی و یورش‌های شهرک‌نشیان صهیونیست به مسجدالاقصی همواره جرقه خیزش‌ها و تحرکات مردمی بوده است. فلسطینیان در جریان نبرد «شمشیر قدس» در سال گذشته و «راهپیمایی پرچم‌ » در ماه مه گذشته و پس از یک سری عملیات در مناطق اشغالی، ثابت کردند که رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند آنها را دست کم بگیرد.

نگرانی صهیونیست‌ها از تحرکات مقاومت فلسطین در کرانه باختری

هم‌زمان با اعیاد یهودی، ارتش اشغالگر اسرائیل میزان آمادگی خود را در همه مناطق افزایش داده و 15 گردان نظامی را در کرانه باختری بسیج کرده است، پلیس رژیم صیونیستی نیز از شهرک‌‌شینان خواسته است تا هنگام آمدن به مکان‌هایی برای اجرای آیین تلمودی سلاح‌های شخصی خود را حمل کنند.

مسجدالاقصی و محوطه اطراف آن به پادگان نظامی تبدیل شده است؛ اشغالگران اقداماتی را برای بیرون راندن فلسطینی‌ها به‌ ویژه فعالان فلسطینی و ممانعت آن‌ها از ورود به مسجدالاقصی شروع کرده‌اند؛ آن‌ها برای جلوگیری از درگیری، از اقامه نماز صبح توسط جوانان زیر 40 سال در این مسجد ممانعت به عمل می‌آورند. علاوه بر این، پلیس خبرنگاران و تیم‌های رسانه‌ای را از اطراف مسجدالاقصی دور نگه داشته و از پوشش خبری رویدادها جلوگیری می‌کند.

آمادگی فلسطینیان برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونيستی

فلسطینی‌ها بر دفاع از هویت اسلامی مسجدالاقصی و مقابله با هجوم یهودیان پافشاری و با وجود محدودیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی صهیونیست‌ها به برگزاری نماز در مسجدالاقصی اقدام کرده و در آن مستقر شدند. امری که باعث به تأخیر افتادن زمان انجام یورش‌ها شده است.

داود شهاب، رئیس دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی با اشاره به آمادگی همیشگی مقاومت برای دفاع از مسجدالاقصی تأکید کرد: مقاومت در صورت لزوم به نبرد جدیدی مانند نبرد شمشیر قدس و نبرد وحدت به میدان‌ خواهد رفت.

وی افزود: این پیامی است که دشمن باید آن را بفهمد زیرا تنها نیروی مقاومت است که صهیونیست‌ها را از تهاجم و اقدامات تحریک‌آمیز باز می‌دارد و این راه حل و روش مؤثر در مقابله با این تهاجمات و توطئه‌ها است.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرد که این جنبش به همه طرف‌ها اطلاع داده است که ادامه اشغالگری با تحریک احساسات مردم فلسطین و مقاومت به منزله بازی کردن با انبار باروت و نتیجه آن یک انفجار واقعی در کل منطقه است.

اعیاد یهودی و پیامدهای آن

مهم‌ترین اعیاد یهودیان در ماه جاری و اکتبر آینده عبارتند از عید سال نو عبری در روزهای 26 و 27 سپتامبر؛ از جمله مهم‌ترین آیین‌هایی که اشغالگران در این دوره زمانی به دنبال اجرای آن در مسجدالاقصی هستند، دمیدن در شیپور و مراسم موسوم به «لباس توبه» است. در سال 2000، در این دوره زمانی، آریل شارون، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی با ورود به مسجدالاقصی باعث شروع انتفاضه دوم فلسطین شد.

عید آمرزش در روزهای 5 و 6 اکتبر؛ در این مراسم شهرک‌نشینان اقدام به دادن نذری کرده و در شیپور می‌دمند. در سال 1996، اشغالگران به همین مناسبت تونلی را در زیر محوطه غربی مسجدالاقصی گشودند و پس از آن خیزش موسوم به «هبة النفق» توسط فلسطینی‌ها آغاز شد.

عید عرش در روزهای 10 تا 17 اکتبر؛ در این مناسبت شهرک‌نشینان سعی می‌کنند رکوردی را در تعداد ورود به مسجدالاقصی به ثبت برسانند و پلیس هم از آنها حمایت می‌کند. در سال 1990، رژیم صهیونیستی، به همین مناسبت، سنگ بنای معبد ادعایی یهودیان را گذاشت و پس از آن، شدت انتفاضه اول افزایش یافت. در سال 2015، اشغالگران تلاش کردند یک تقسیم بندی زمانی و مکانی را برای مسجدالاقصی تحمیل کنند که نتیجه آن تشدید عملیات‌ فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها بود.

ضرورت اتحاد مسلمانان و مسیحیان

به رغم اقداماتی که از سوی صهیونیستها برای انجام مراسم خود صورت می‌گیرد، فراخوان احزاب اسلامی، فلسطینی و عربی برای بسیج در مسجدالاقصی و ممانعت از برگزاری این آیین‌های یهودی همچنان ادامه دارد.

داود شهاب، مدیر دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی در این خصوص می‌گوید: یورش‌های شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و استفاده آنها از پوشش‌های غیر اخلاقی، نشان می‌دهد که اقدامات آنها هیچ ارتباطی به ادیان آسمانی ندارد. اقداماتی که تهدیدی برای مقدسات اسلامی و مسیحی قدس است.

کشیش مانوئل مسلم، رئیس کمیسیون مردمی و بین‌المللی عدالت و صلح قدس، نیز از مسیحیان فلسطین خواست تا از مسجدالاقصی محافظت کنند. وی تأکید کرد که موفقیت طرح‌های شهرک‌نشینان برای تخریب مسجدالاقصی، به معنای ازبین بردن ماهیت اسلامی و مسیحی قدس است و حفاظت از مسجدالاقصی به مثابه حفاظت از کلیساهای مهد و قیامت و موجودیت مسلمانان و مسیحیان است.

انتهای پیام
captcha