البرز 1600 موقوفه دارد
کد خبر: 4088391
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

البرز 1600 موقوفه دارد

مدیرکل اوقاف البرز با تأکید بر لزوم معرفی وقف و خدمات وقف به مردم، گفت: درحال حاضر این استان 1600 موقوفه دارد.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تاکید براینکه خدمات وقف باید به مردم معرفی شود، اظهارکرد: ارائه گزارش به مردم و مسئولان، معرفی فرهنگ وقف، برپایی نمایشگاه و برگزاری همایش‌های مختلف از برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرا می‌شود.

وی به فعالیت مراکز مشاوره وقف در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: مراکز مشاوره وقف برنامه‌های مفصلی برای ارائه فرهنگ وقف طی سال دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه میراث وقف باید سینه به سینه و نسل به نسل ماندگار شود، گفت: وقف نقش بسزایی در رفع کمبود‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد که می‌توان بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مذکور را با وقف برطرف کرد.

دشتکی با اشاره به اینکه مال زینت دنیا بوده و فانی است که اگر این مال وقف و نذر شود صدقه جاریه خواهد بود و در آخرت ماندگار می‌شود، افزود: وقف سرمایه‌گذاری برای رفع نیاز پایدار و کار عام‌المنفعه با هویت اجتماعی است که در نظام اسلامی شکل و رویه جدید گرفته است.

مدیرکل اوقاف البرز بیان کرد: یکی از اصول اساسی تمدن نوین اسلامی وقف است و نمونه‌ای از صدقات جامعه است و بی‌تردید از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی تجلی روحیه انفاق، ایثار و نیکوکاری است که در قالب سنت حسنه وقف امکان‌پذیر است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر البرز 1600 موقوفه دارد، یادآور شد: گستره وقف در حوزه‌های فناوری، عام‌المنفعه، بهداشت و درمان و ... است و در گذشته موقوفات تنها شامل برگزاری مراسم عزاداری مختصر و یا کمک به زائران بوده، اما اکنون نیت واقفان در بخش‌های مختلف و متنوعی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha