تأکید بر تقویت وحدت امت اسلامی در کنفرانس علمای یمن
کد خبر: 4088400
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

تأکید بر تقویت وحدت امت اسلامی در کنفرانس علمای یمن

در آغاز کنفرانس سالانه علمای یمن، سخنگوی شورای علمای فلسطین ضمن تقبیح واکنش برخی از علمای جهان اسلام در استقبال از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و در عین حال مخالفت با جشن‌های میلاد پیامبر(ص)، این مناسبت را عاملی برای وحدت امت اسلامی توصیف کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، کنفرانس سالانه علمای یمن صبح امروز چهارشنبه با عنوان «مسائل امت اسلامی، دغدغه‌ها و چشم‌اندازها» در صنعا، پایتخت یمن آغاز بکار کرد.

عبدالمجید الحوثی، رئیس اداره کل اوقاف یمن در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس، ضمن خوشامدگویی به حاضران، تأکید کرد این نشست به مسائل تمام امت اسلام می‌پردازد و به هیچ مذهب و طایفه خاصی اختصاص ندارد.

وی با تأکید بر اینکه علمای یمنی بر سر راه تلاش‌ها برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: علمای یمنی باید با اهتمام به حل مسائل ملت خود، الگویی برای وحدت میان مسلمانان باشند و تعلق به طوایف و مذاهب گوناگون منجر به تفرقه و جدایی میان آنها نشود.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای علمی مدعی نمایندگی اسلام در مقابل تجاوزات به کشور ما و جنایات هولناک علیه ملت ما سکوت کرده‌اند.

حسین الحضر، مفتی اعظم استان البیضاء نیز به نوبه خود تصریح کرد: تجاوز به یمن و محاصره آن بحران انسانی بزرگی را در میان مردم ما ایجاد کرده است و علما در این میان باید عاملی برای تقویت همکاری‌ها به منظور مقابله با این بحران باشند.

محمد الموعد، سخنگوی شورای علمای فلسطین در پیامی تصویری به این کنفرانس، تصریح کرد: دشمن صهیونیستی طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را بدون هیچ مخالفت جدی یکپارچه از سوی کشورهای اسلامی ادامه می‌دهد.

وی اظهار تعجب کرد: عده‌ای از علمای اسلامی برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر(ص) را ممنوع می‌دانند حال‌ آنکه خود به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

الموعد تأکید کرد: مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) عاملی برای تقویت وحدت امت اسلامی است.

شیخ ماهر حمود، دبیر کل اتحادیه علمای مقاومت نیز در پیام تصویری خود با تأکید بر اینکه با وجود تسلیم بسیاری از کشورهای جهان اسلام، محور مقاومت در حال مقابله با تجاوز آمریکایی ـ صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: یمن نمونه‌ای عالی از پایداری در برابر تجاوز و محاصره را فراهم ساخته است.

در ادامه شماری دیگر از علمای یمن و دیگر کشورهای اسلام با اشاره به مواضع پیامبر اسلام(ص) بر ضرورت پیروی از سیره ایشان در تساهل و همچنین لزوم مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پیروی از آمریکا و دیگر مستبدان تأکید شد.

این علما خواهان تداوم جهاد به منظور آزادسازی مسجدالاقصی و فلسطین شده و بر لزوم اتحاد ملت و اتخاذ موضع یکسان برای تحقق نصرت الهی تأکید کردند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی ویدئویی خود در کنفرانس سالانه علمای یمن مهم‌ترین نقش علمای الهی را تحکیم ایمان و اصل پیروی از رسول خدا دانست.

الحوثی با اشاره به اینکه اسلام سالروز میلاد خاتم انبیاء و رسولان را مبارک خوانده است، تأکید کرد: علما باید در خط مقدم بهره‌مندی امت اسلامی از این فرصت باشند و برای پیشرفت ملت در عرصه‌های مختلف تلاش کنند.

وی با بیان اینکه آنچه رسول اکرم به امت ارائه کرد مکتبی کامل است که به پیشرفت ایمان و اخلاق کمک می‌کند، خاطرنشان کرد:  خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند، عدم درک اهمیت و عظمت رسالت نبوی برای حل مشکلات خود و پیشرفت و اعتلای جامعه است.

وی افزود: مقابله با تلاش دشمنان برای فساد جامعه و جوانان ما مهم است. هرچه هجمه دشمنان علیه ملت ما بیشتر شود، مسئولیت علما برای مقابله با آنها بیشتر می‌شود و در این میان قرآن و معارف قرآنی از والاترین اهمیت برخوردار است؛ چرا که باطل بنا به طبیعت خود نابود می‌شود.

انتهای پیام
captcha