رویداد ملی «نخستین جایزه نوآوری آزاده» برگزار می‌شود
کد خبر: 4088452
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

رویداد ملی «نخستین جایزه نوآوری آزاده» برگزار می‌شود

رویداد ملی «نخستین جایزه نوآوری آزاده» ویژه دختران و بانوان کارآفرین و فعال در استارتاپ‌ها و شرکت‌های دارای محصول نوآورانه در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

شیرین پارسی، نائب رئیس انجمن زنان مدیر کارآفرین در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری نخستین رویداد ملی جایزه نوآوری آزاده با محوریت دختران و بانوان فعال در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار کرد: رویداد جایزه نوآوری با هدف بزرگداشت «آزاده داننده» از اعضای سابق هیات مدیره انجمن زنان کارآفرین ایران که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت حرفه‌ای داشت و به عنوان بانوی اول IT ایران معرفی شده بود، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحومه داننده همواره به دنبال تشویق دختران و زنان برای حضور در عرصه‌های جدید و کارآفرینانه بود، افزود: انجمن با توجه به رسالتی که در معرفی الگوهای برتر حوزه فناوری اطلاعات برای جامعه بانوان دارد، اقدام به برگزاری این رویداد ملی کرده است، مهلت فراخوان جمع‌آوری آثار تا پایان شهریور ماه بود که انجام شده و پس از ارزیابی، آثار منتخب معرفی و در مراسم اختتامیه که آبان‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، تجلیل می‌گردد.

پارسی هدف دیگر برگزاری این رویداد را توجه به کارآفرینی دختران و زنان فعال در حوزه استارتاپی عنوان کرد و گفت: اولین مخاطبین این فراخوان دختران و بانوانی هستند که در حوزه استارتاپی در آغاز راه هستند، امسال برای اولین بار این برنامه اجرا می‌شود و سال‌های آینده می‌تواند در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی و اجرا شود.

عضو موسس انجمن ملی زنان کارآفرین با بیان اینکه مخاطبین ما استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوین استارتاپی که حداقل یک نفر بنیان‌گذار خانم داشته باشند، هستند، تصریح کرد: براساس آمارهای جهانی 10 درصد افراد یک جامعه می‌توانند کارآفرین شوند که فقط 10 درصد از آنها خانم هستند و البته اکنون در کشور آمار بانوان کارآفرین به 20 درصد رسیده، که این آمار در دنیا و کشور ما مرسوم و مورد تایید است.

مسئول دفتر نمایندگی انجمن ملی زنان کارآفرین در استان گیلان با بیان اینکه سیستم‌های استارتاپی توانسته انگیزه و مشوق‌هایی را برای دختران و زنان کارآفرین ایجاد کند، ادامه داد: در گذشته تصور بر این بود برای اینکه یک ایده یا نظر جدیدی را بخواهیم اجرا کنیم نیاز به سرمایه گذاری اولیه یا تسهیلات داریم و به همین دلیل خیلی از افراد در همین مرحله اول دچار تردید و انصراف می‌شدند اما استارتاپ‌ها این امکان را تسهیل کردند؛ به این صورت که افراد صاحب ایده پس از ارزیابی، می‌توانند در ابتدا با سرمایه کم محصول را به تعداد محدودی جهت نمونه تولید کنند، اگر به نتیجه رسید و مرحله بعدی بازاریابی و جذب سرمایه گذار است.

وی اضافه کرد: در دو سال اخیر کرونا به کسب و کارها و خصوصا بانوان کارآفرین بسیار آسیب وارد کرده است اما با این وجود دختران و زنان ما دست از تلاش نکشیدند و همچنان در این حوزه فعال هستند. لذا برگزاری چنین رویدادهایی به ویژه در سطح ملی می‌تواند ایجاد انگیزه کند و مشوق خوبی برای آنها باشد و حتی توجه افکار عمومی و زنان علاقمند را جلب کند.

نائب رئیس انجمن زنان مدیر کارآفرین خاطرنشان کرد: قابل درک است که همه زنان نباید کارآفرین شوند اما ما به عنوان انجمن ملی زنان کارآفرین وظیفه داریم الگوسازی کنیم و بسترهای لازم را نشان دهیم و تا بانوان پرتلاش و مستعد بدانند چطور می‌توانند وارد عرصه کارآفرینی شوند. در حین کسب این الگوها می‌توانیم با ویژگی‌هایی نظیر خلاقیت، تحمل شکست، ناامید نشدن و داشتن کسب و کار که از مولفه‌های یک کارآفرین است، آشنا شویم. با شناخت این مولفه‌ها می‌توانیم بهتر به خودمان کمک کنیم تا به عنوان زنان راه‌هی را برای ایجاد تحول در زندگی، روش‌ها، ایجاد پنجره تازه برای زیستن بهتر انتخاب کنیم.

انتهای پیام
captcha