دایره ورود به رقابت‌های قرآنی را گسترده خواهیم کرد
کد خبر: 4088858
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
طه کبیری:

دایره ورود به رقابت‌های قرآنی را گسترده خواهیم کرد

قاری ممتاز و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران با اشاره به برگزاری بیست‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز، از تلاش برای ایجاد رشته‌های جدید و فراهم کردن فضای تازه برای عمومیت بخشیدن به این فعالیت‌ها خبر داد و گفت: درصددیم تابوی تفکر مبتنی بر ضرورت صوت خوش و وسعت صوت برای حضور در مسابقات قرآن را بشکنیم.

دایره ورود به رقابت‌های قرآنی را گسترده خواهیم کردطه کبیری، دبیر شورای فرهنگی و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری بیست‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز گفت: بعد از شرکت حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر از علاقه‌مندان در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، نهایتاً از این تعداد ۷۶ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند تا برگزیدگان هر مرحله تعیین شوند.

این مدرس و قاری ممتاز قرآن با بیان اینکه در مرحله نهایی از داوران مطرح کشور دعوت شد، افزود: داورانی ازجمله احمد ابوالقاسمی، قاسم رضیعی، کریم دولتی، عباس امام‌جمعه و امیر آقایی داوری بخش آقایان و خانم‌ها کاتب، ماندگارمهر، بهاری، آقایی و علیایی داوری بخش بانوان را بر عهده داشتند که با نظارت حمید مجیدی‌مهر، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.


گزارش تصویری مسابقات غیر حضوری و مجازی قرآن فرزندان کارکنان شرکت گاز


دبیر شورای فرهنگی و رئیس دارالقرآن شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این دوره از مسابقات شامل بخش‌های تلاوت ترتیل، تلاوت تحقیق، حفظ اجزای ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن و همچنین تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه بود. نکته حائز اهمیت این بود که ما علاوه بر آزمونی که به صورت چهارگزینه‌ای در رشته‌های تفسیر قرآن کریم و نهج‌البلاغه داشتیم، موضوعاتی هم به این عزیزان اعلام کردیم و آن‌ها مقالاتی را از موضوعات اعلام شده تهیه و در روز فینال از مقالات خود دفاع کردند.

کبیری با اشاره به اینکه اسامی منتخبان طی چند روز آینده و پس از ارزیابی هیئت داوران از مقالات و آثار رسیده اعلام خواهد شد، گفت: مسابقات به خاطر شرایط موجود و برنامه‌ریزی که از قبل وجود داشت به صورت غیر حضوری و با تمرکز در شهر تهران اجرا شد. در ارزیابی و داوری رشته مفاهیم قرآن نیز استاد حبیب مهکام و در بخش نهج‌البلاغه حجت‌الاسلام حسین افتخاریان به قضاوت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم بحث آموزش قرآن را هم برای همکاران و خانواده‌های شرکت ملی گاز به صورت آسان فراهم کنیم، گفت: طی برنامه‌ریزی‌هایی که در نظر گرفته شده سطح قرآنی همکاران را در تمامی رشته‌ها ارتقا خواهیم داد و تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده رشته‌های جدیدی را در بخش‌های مقدماتی و سراسری به این مسابقات اضافه کنیم که از جمله آن‌ها می‌توان به تلاوت تقلیدی و قصه‌گویی اشاره کرد.

رئیس دارالقرآن کریم شرکت ملی گاز تصریح کرد: رویکرد کلی ما جذب تمامی همکاران و خانواده‌های آنان به فضای قرآنی است. در همین رابطه تلاش می‌کنیم تابویی که تفکر مبتنی بر ضرورت صوت خوش و سواد بالای قرآنی برای حضور در مسابقات قرآن را به وجود آورده بشکنیم و اعلام کنیم که برای شرکت در یک مسابقه قرآنی نیاز به صوت خوش و علم خاصی نیست و اگر این علاقه ایجاد شود کم‌کم علوم قرآنی هم فراگرفته خواهد شد.

کبیری با اشاره به ایجاد رشته‌های جدید و فراهم کردن فضای نو در جهت عمومیت بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی در شرکت ملی گاز، گفت: این فعالیت‌ها قطعاً طیف گسترده‌تری را پوشش خواهد داد و در هر مقطعی می‌توان به این فعالیت‌ها عجین شد. اگر ما مفاهیم قرآن را با گوشت و پوست خود عجین کنیم و آن را به نسل جوان انتقال دهیم، می‌توانیم با اجرای دستوراتی که در این کتاب شریف وجود دارد، تحول زیادی در خود و جامعه نیز به وجود بیاوریم.

انتهای پیام
captcha