نیازی به سند غیراسلامی 2030 نداریم
کد خبر: 4089099
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

نیازی به سند غیراسلامی 2030 نداریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حکمرانی تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد، بنابراین نیازی به سند ۲۰۳۰ و امثال آن که غیراسلامی و برخلاف فرهنگ است، نداریم.

، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از البرز، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امروز، 10 مهرماه در مراسم افتتاحیه طرح امین که در سالن همایش تالار شهیدان نژادفلاح برگزار شد، اظهار کرد: در حکمرانی تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد، بنابراین نیازی به سند ۲۰۳۰ و امثال آن که غیراسلامی و برخلاف فرهنگ است، نداریم.

وی با بیان اینکه دشمنان به‌زودی سند ۲۰۴۵ و دیگر سندهای مشابه را برای ما تدوین خواهند کرد، تصریح کرد: البته این سندها بدون‌ شک جایگاهی در سیستم تعلیم و تربیت ما ندارند و اجرایی نخواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: به‌واسطه گسترش فضای مجازی و استفاده از گوشی همراه و رایانه ارتباط دانش‌آموزان با خانواده و معلمان قطع شده است، در حالی که به این ارتباط نیاز داریم و باید محقق شود.

وی با بیان اینکه چندین چالش عمده در مدارس وجود دارد که جلوی پیشرفت امور پرورشی را گرفته است، اظهار کرد: تشتت آرا در زمینه تربیت اصلی‌ترین معضل در این زمینه است.

باقرزاده تفکیک تربیت و آموزش را دومین چالش خواند و گفت: یکی از اشتباهاتی که صورت گرفت این بود که معلم آموزش و تربیت را از هم جدا کردیم، در حالی که معلمان آموزش را نیز باید درگیر مسائل تربیتی کنند.

وی با بیان اینکه پایه اصلی تربیت، خانواده است در حالی که به‌واسطه برخی مسائل ارتباط دانش‌آموزان با خانواده نیز قطع شده و این معضل باید رفع شود، اظهار کرد: کم‌رنگ شدن نقش تربیتی اولیا سومین چالش است که باید جدی گرفته شود.

باقرزاده فضای مجازی و سواد رسانه‌ای را چهارمین چالش دانست و گفت: فضای مجازی محلی است که کودکان و نوجوانان در آن تنها هستند و نه پدر و مادر در آن حضور دارند و نه معلم و قطعا این شرایط خطراتی را به دنبال دارد.

وی مخاطب‌شناسی کودک و نوجوان را پنجمین چالش معرفی کرد و گفت: آموزش‌ها باید طوری تنظیم شوند که دانش‌آموزان در آن نقش محوری داشته باشند، اما متأسفانه در حال حاضر بیشتر فعالیت‌ها در مدارس ما معلم‌محور هستند.

این مسئول برنامه‌ها و فعالیت‌های تکراری و کم‌اثر، عدم هماهنگی بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی را از چالش‌های دیگر خواند و متذکر شد: در زمینه تربیت ضعف داریم که امیدواریم با حضور مربیان طرح امین این معضل رفع شود.

انتهای پیام
captcha