تجلیل از خانواده‌های شهدا در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»
کد خبر: 4089508
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

تجلیل از خانواده‌های شهدا در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»

در مراسم اختتامیه و افتتاحیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» کشور که به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد، از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و امنیت و فعالان قرآنی تجلیل می‌شود.

به گزارش ایکنا، شهر شیراز از 12 تا 14 مهرماه میزبان بیش از ۲۰۰ نفر از منتخبین مسابقات قرآنی مدهامتان است؛ مسابقاتی که ۱۵ سال از عمر برگزاری آن می‌گذرد.

در این دوره بیش از ۱۳ هزار نفر در سطح کشور شرکت کردند که در نهایت 200 نفر از شهرستان‌ها و استان‌های مختلف کشور به این مرحله صعود کردند. در این مسابقات ۵۵ نفر از بانوان و مابقی آقایان هستند.

رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل برای خواهران و رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و اذان برای برادران در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده و متسابقین در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نفرات برتر به انتخاب هیئت داوران متشکل از «غلامرضا شاه‌میوه»، «علی‌اکبر کاظمی»، «مهدی قره‌شیخ لو»، «حسین اخوان اقدم»، «حامد ولی‌زاده»، «شهریار پرهیزگار»، «محمدرضا پورزرگری»، «عباس هاشمی»، «رضا دیانت» و «سعید سلیمانی» در بخش برادران و «زهرا صریحی‌نژاد»، «صدیقه بارانی»، «سمیه هیبتیان»، «هاجر حیدری» و «معصومه عباسی نظری» در بخش خواهران اعلام خواهند شد.

برگزاری کارگاه‌های مختلف از جمله کارگاه تحلیل و اجرای شرکت‌کنندگان در مسابقات با حضور داوران و نیز کارگاه تخصصی صوت و لحن از جمله برنامه‌های جانبی مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان است که روز جمعه ۱۵ مهرماه برای متسابقین برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این مسابقات نیز سه شنبه بعد‌ از نماز مغرب و عشا در مسجد «نصیرالملک» با حضور حجت‌الاسلام حریزاوی، رئیس سازمان دارالقرآن و قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود.

تجلیل از منتخبان، سخنرانی تولیت حرم مطهر، سخنرانی رئیس ستاد کانون‌های مساجد کشور و تجلیل از خانواده معزز شهدای امنیت و مدافع حرم از برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

انتهای پیام
captcha