مباحث خانواده مورد توجه بیشتر قرار گیرد
کد خبر: 4089676
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

مباحث خانواده مورد توجه بیشتر قرار گیرد

امام جمعه ابهر گفت: با توجه به کم‌رنگ شدن آموزش معارف به جوانان و نوجوانان در خانواده‌ها، باید به مباحث خانواده توجه بیشتری داشته باشیم زیرا خانواده رکن اصلی هر جامعه محسوب می‌شود.

خانواده

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه شهر ابهر، ظهر امروز ۱۲ مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به آسیب‌های روزافزون فضای مجازی، گفت: با توجه به کم‌رنگ شدن آموزش معارف به جوانان و نوجوانان در خانواده‌ها، باید به مباحث خانواده توجه بیشتری داشته باشیم زیرا خانواده رکن اصلی هر جامعه محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به کارکرد و سیاست کلی شورای فرهنگ عمومی و لزوم مدیریت کردن و سیاست‌گذاری فرهنگی شهرستان از مجرای این شورا، تصریح کرد: فعالیت‌ها و حرکت‌های فرهنگی شهرستان باید پس از شناسایی مشکلات و دردهای جامعه، به صورت طرح و موضوع کارشناسی شده در شورا مطرح شود.

وی تصریح کرد: پس از طرح مشکلات و کارشناسی آنان این مسائل باید به صورت مصوبه قانونی تحت قرارگاه فرهنگ عمومی شهرستان با نظارت فرمانداری بر هزینه‌کردهای این حوزه به ویژه هزینه‌کردهای شورا و شهرداری، عملیاتی و اجرایی شود.

در ادامه این جلسه نیز حجت‌‌الاسلام امیر‌رضا نوری نماینده ائمه جماعات شهرستان ابهر در خصوص آسیب‌های زیان‌بار فضای مجازی، اظهار کرد: در مدیریت و کنترل این فضا باید از ظرفیت نسل جوان و نوجوان بهره گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تولید محتوا در این فضا، ادامه داد: فضای مجازی مانند اقیانوسی است که باید در مقابل تهدیداتش تولید محتوای مناسب برای جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی باید شبکه‌سازی دانش‌آموزی در مدارس حتی مدارس روستایی صورت گیرد و این شبکه خودگردان را دانش‌آموزان توانمند با همراهی مدرسان، کارشناسان و طلاب توانمند با حمایت مالی مناسب که از جمله ضروریات عملیاتی کردن طرح است، اداره کنند.

ادر ادامه این‌جلسه نیز احمد ذوالقدر فرماندار شهرستان ابهر با اشاره به جدی گرفتن آموزش دانش‌آموزان از طریق آموزش و پرورش، لزوم شبکه‌سازی از طریق مدرسان توانمند را از ضروریات بحث حوزه خانواده عنوان کرد و متذکر شد: مسئول‌سازی دانش‌آموزان در کنار مربیان و کارشناسان متعهد در این زمینه حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha