رشد اقتصادی و فرهنگی در پرتو وقف میسر می‌شود
کد خبر: 4089677
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

رشد اقتصادی و فرهنگی در پرتو وقف میسر می‌شود

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه شکوفایی اقتصادی، نهادينه شدن فرهنگ صدقه جاریه از برکات وقف است، گفت: در پرتو وقف می‌توانیم شکوه و بالندگی و رشد تولید و فرهنگ را شاهد باشیم.

محمدباقر برقراری امام جمعه ملایرحجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به اینکه وقف یکی از تعالیم و آموزه‌های اسلام است، گفت: در پرتو وقف می‌توان شاهد شکوه و بالندگی و رشد تولید و فرهنگ باشیم.

وی افزود: در وقف انسان اصل مال را نگه می‌دارد که نه واقف و نه موقوف علیه می‌تواند آن را بفروشد، لذا اصل مال باقی و ثمره آن در اختیار موقوف‌ علیه هم قرار می‌گیرد و جامعه اسلامی از آن استفاده می‌کنند.

برقرای با بیان اینکه شکوفایی اقتصادی، نهادينه شدن فرهنگ صدقه جاریه از برکات وقف است، گفت: هم از جنبه اقتصادی و هم فرهنگی وقف به معنای ایثار و توجه به دیگران به‌ویژه مستمندان است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ملایر واقفان خیراندیشی وجود دارد و امروز بیش از 60 درصد اراضی ملایر موقوفه است. مردم ملایر از برکات زیادی از وقف بهره‌مند هستند و این اراضی براساس نیت واقف در اختیار مردم است.

برقراری موقوفه سیف‌الدوله، گلسانه، شیخ الملوک و... را از موقوفات خوب و بزرگ ملایر برشمرد و گفت: این موقوفات در حوزه بهداشت و درمان، روضه‌خوانی امام حسین(ع) آموزشی و فرهنگی و... بوده که زنده نگه داشتن و پویانمایی این موقوفات برای ما اهمیت دارد.

وی بیان کرد: توسعه و مثمر ثمر موقوفات در راستای نیت واقف می‌تواند در مسائل اقتصاد و توسعه شهرستان مؤثر باشد، امینان، متولیان موقوفات و مسئولان شهرستان باید بسیج شوند و نیت واقفان را اجرا کرده و مردم جامعه نیز با الگوگیری از ائمه اطهار و واقفان بزرگ با توجه به نیازهای روز جامعه در این راه خیر قدم بردارند.

انتهای پیام
captcha