والاترین خصلت‌ها از منظر امام حسن عسکری(ع)
کد خبر: 4089828
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

والاترین خصلت‌ها از منظر امام حسن عسکری(ع)

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه استان یزد با اشاره به اینکه هرگز پرنده‌ای نمی‌تواند با یک بال خود را به اوج برساند، به روایتی از امام حسن عسکری(ع) در زمینه دو خصلتی که بالاتر از آنها چیزی نیست، اشاره می‌کند.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدآیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: هرگز پرنده‌ای نمی‌تواند با یک بال خود را به اوج برساند و دو بالی که اسلام برای ما در نظر گرفته است، بر اساس روایات متعدد و فراوان می‌توان به اعتقاد و باور قطعی به خدا و تقید به اعمال و دستورات دینی پروردگار و همچنین خدمت‌رسانی به مردم در قالب‌های گوناگون به میزان توانایی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه امام  حسن عسکری(ع) می‌فرمایند: «خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا شَيْءٌ اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ اَلْإِخْوَانِ، دو خصلتی که بالاتر از آنها چیزی نیست: 1. ایمان به خدا و 2. خدمت‌رسانی به مردم»

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر(عج)، یکی از وظایف ما نسبت به حضرت ولی عصر(عج) را دعا برای تعجیل فرج آن حضرت دانست و به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت به احمد بن اسحاق اشعری نامه می‌نویسند و بیان می‌کنند که فرزند ما متولد شد و فرزندشان را به عنوان خلف صالح معرفی و در ادامه نامه می‌نویسند: «وَاللَّهِ لَيَغِيبَنَّ غَيْبَةً لَا يَنْجُو فِيهَا مِنَ الْتَهلُكَةِ» به خدا قسم فرزندم غیبتى طولانى خواهد داشت که هیچ کسی در آن نجات نمی‌یابد و این غیبت ممکن است هزاران سال طول کشد اما غیبتی خواهد داشت که این غیبت خیلی‌ها را به وادی هلاکت می‌کشاند.

وی بیان کرد: امام در ادامه فرمودند: «إِلَّا مَنْ ثَبَّتَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِ» اگر کسی ثابت قدم بماند به امامت حضرت و آن حضرت را به عنوان پیشوا و جلودار خود در عرصه‌های مختلف معرفی کند و اعتقاد داشته باشد. «وَ وَفَّقَهُ لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِيلِ فَرَجِهِ» و کسانی که ذکر زبانی و نیت آنان این باشد که دعا برای تعجیل فرج فرزند من باشد، نجات می‌یابند.

انتهای پیام
captcha