روحانی شیعه در زندان بحرین هدف رفتار تبعیض‌آمیز آل خلیفه است
کد خبر: 4089889
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
سازمان آمریکایی‌ها برای حقوق بشر:

روحانی شیعه در زندان بحرین هدف رفتار تبعیض‌آمیز آل خلیفه است

یک سازمان حقوق بشر بین المللی از رژیم آل خلیفه خواست دست از تبعیض‌های طائفه‌ای و حملات علیه یک روحانی شیعه اسیر در زندان‌های این رژیم برداشته و برای آزادی فوری او و دیگر فعالان سیاسی اقدام کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، سازمان آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و دموکراسی در بحرین(ADHRB)، خواستار تحقیق در مورد بدرفتاری با شیخ عبدالجلیل المقداد، روحانی شیعه بحرینی شد که به حبس ابد محکوم شده است.

این سازمان نگرانی خود را نسبت به تخلفاتی که علیه زندانیان سیاسی در بحرین از نظر آزار و اذیت و بدرفتاری به دلیل بیان دیدگاه‌هایشان انجام می‌شود، ابراز کرد.

این سازمان خواستار تحقیق درباره بدرفتاری با شیخ عبدالجلیل المقداد، فعال بحرینی در زندان‌های بحرین شد و گفت: اقدام رژیم آل خلیفه علیه زندانیان شیعه به دلیل مذهبشان با اعمال محدودیت‌ها علیه آنها و جلوگیری از درمان آنها، تبعیض فاحش است.

سازمان آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و دموکراسی با اشاره به اینکه المقداد، روحانی 62 ساله مورد هجمه و بدرفتاری در زندان قرار دارد، گفت: المقداد که از چندین بیماری رنج می‌برد، بعد از  چهار سال محرومیت عمدی از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، قرار ملاقات با پزشک داشته و افسر زندان علی‌رغم اطلاع از نبودن پزشک در درمانگاه او را مجبور به رفتن به درمانگاه می‌کند.

این نهاد افزود:  المقداد هم که از نبودن پزشک مطلع بود از رفتن به زندان امتناع می‌کند که به دنبال آن چهار افسر به سمت او حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ سپس او را مجبور کردند که کاغذی را امضا کند که در آن نوشته شده خودش مخالف دریافت مراقبت‌های درمانی است؛ در حالی که در واقع شکنجه و بدفتاری که شیخ از روز بازداشتش متحمل می‌شود ماهیت طائفه‌ای دارد و تبعیض قومی ـ مذهبی است.

این سازمان از رژیم آل خلیفه خواست با برداشتن گام‌های جدی برای ایجاد اصلاحات دست از رفتارهای طائفه‌ای در زندان‌ها بردارد و درباره سوء رفتارهایی که با المقداد شده تحقیق و افسران مسئول ضرب و شتم او مجازات شوند و ضمنا برای آزادی فوری او و دیگر زندانی سیاسی اقدام شود.

نهادهای حقوق بشری بین‌المللی بارها از مقامات رژیم آل خلیفه خواسته‌اند که مخالفان سیاسی در زندان‌ها را آزاد کنند.

مردم بحرین هم بارها با برپایی تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز خواستار آزادی فعالان حقوقی و سیاسی شدند که بدون هیچ جرمی و تنها برای بیان مسالمت‌آمیز خواسته‌هایشان از حکومت، زندانی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha