روشندلی که رویای حفظ قرآن را محقق کرد
کد خبر: 4090181
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

روشندلی که رویای حفظ قرآن را محقق کرد

حافظ روشندل قرآن با بیان اینکه حفظ قرآن در مسیر زندگی‌ام برکات زیادی داشت، گفت: من خدا و همه آفریده‌ها و نعماتش را با چشم دل حس می‌کنم و امیدوارم بتوانم در همین مسیر به موفقیت‌های دیگر دست پیدا کنم.

زهرا زمانی حافظ روشندل قرآن

زهرا زمانی، حافظ روشندل قرآن که 13 سال از بهار زندگی‌اش می‌گذرد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به اینکه به‌صورت مادرزادی نابینا بوده است درباره علاقه‌مندی خود به حفظ قرآن کریم، اظهار کرد: از این نقص حس بدی ندارم چراکه قرآن را روشنایی چشمانم می‌دانم. در دوران کودکی سوره‌های کوچک را که پدرم می‌خواند گوش می‌کردم؛ شش ساله بودم که وارد جامعةالقرآن شدم و در بازه زمانی چهار سال توانستم کل قرآن را حفظ کنم.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه در مدت زمان حفظ قرآن پدر و خواهرش بسیار به وی کمک کردند، گفت: مربیان بسیار خوبی داشتم و در این راه بسیار به من کمک کردند. زمانی که 15 جزء قرآن را حفظ کردم به‌خاطر سختی‌هایی که داشت در پی انصراف از ادامه حفظ بودم، اما با وجود همه سختی‌ها دوباره مصمم شدم تا کل قرآن را حفظ کنم و خداوند در این مسیر کمکم کرد.

وی با بیان اینکه خواندن قرآن به من حس خوبی می‌داد و من را به سمت نور هدایت می‌کرد، افزود: حفظ قرآن در مسیر زندگی‌ام برکات زیادی داشت؛ نسبت به موقعیتی که دارم عکس‌العمل دیگران بسیار خوب است و همین باعث خوشحالی من می‌شود.

زمانی بیان کرد: در حال حاضر پایه هشتم هستم و تأثیر قرآن را به‌خوبی در زمینه درس خواندنم حس می‌کنم. کلاس اول ابتدایی که بودم معلم کلاس اولم من را که در حال حفظ قرآن بودم بسیار تشویق می‌کرد و این تشویق‌ها در مسیر موفقیت من بسیار مؤثر بود.

وی ضمن تقدیر از زحمات پدر، مادر و خواهرش در مسیر موفقیتش در حفظ قرآن گفت: پدرم کارگر و مادرم خانه‌دار است، اما هرگز برایم کم نگذاشتند؛ اخلاق و رفتار و منش آنها بهترین الگو برای من است. دو خواهر دارم یکی 23 ساله و دیگری پنج ساله؛ خواهر بزرگترم بسیار به من کمک می‌کند.

این حافظ روشندل با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تاکنون رتبه‌های زیادی را کسب کرده است، گفت: سال 95 در حفظ پنج جزء رتبه اول کشور، در سال 96 در حفظ 10 جزء رتبه اول کشور، در سال 99 در حفظ 20 جزء نیز رتبه برتر را در کشور کسب کردم. امسال مردادماه نیز در مسابقات حفظ کل قرآن کریم در بین افراد استثنایی توانستم رتبه دوم را در کشور کسب کنم. طی سال‌های گذشته در استان نیز رتبه‌های زیادی داشتم. در کتابخوانی و قصه‌گویی در استان نیز صاحب رتبه شده‎‌ام.

زمانی با بیان اینکه روزانه سه تا چهار جزء قرآن را مرور می‌کند، اظهار کرد: این مرور و خواندن قرآن علاوه بر تثبیت حفظ، حس خوبی به من می‌دهد. معلولیت برای من محدودیتی ایجاد نکرده و هرگز از نابینایی خود ناراحت نیستم، چراکه عنایت ویژه خداوند شامل حالم شده است و توانستم در مسیر سعادت قدمی بردارم. همان‌طور که می‌دانیم قرآن چراغ هدایت است و کسی که به آموزه‌های این کتاب آسمانی عمل کند هرگز از مسیر سعادت و راه راست منحرف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه من خدا و همه آفریده‌ها و نعماتش را با چشم دل حس می‌کنم، گفت: امیدوارم بتوانم در همین مسیر به موفقیت‌های دیگر دست پیدا کنم. دوست دارم در آینده در کنار قرآن معلم زبان انگلیسی شوم، در حال حاضر نیز در کلاس‌های زبان شرکت می‌کنم و دوست دارم این کلاس‌ها را تا یادگیری کامل زبان ادامه دهم.

انتهای پیام
captcha