نقش فرهنگ در کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید مغفول بماند
کد خبر: 4090755
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

نقش فرهنگ در کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید مغفول بماند

رئیس اداره فرهنک و ارشاد اسلامی ابهر گفت: نقش فرهنگ در کاهش آسیب‌های اجتناعی نباید مغفول بماند.

فرهنگ

آیسان صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به فعال شدن کمیته فرهنگ، خانواده و اجتماع که یکی از کارگروه‌های کارشناسی شورای فرهنگ عمومی ابهر است، گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی حوزه خانواده در شهرستان ابهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه بانوان، اداره آموزش و پرورش، مؤسسه قرآن و عترت کوثر، مؤسسه نسیم رحمت در پنج ماهه اخیر از جمله فعالیت‌های کمیته مذکور بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی فعالیت‌های آموزشی کمیته فرهنگ، خانواده و اجتماع که از خردادماه سال جاری عملیاتی شده است در دستور کار شورا قرار گرفته تا با شناسایی ظرفیت‌ها، نیازسنجی لازم در حوزه خانواده در شهرستان صورت گیرد که بتوانیم بر اساس اهداف کمیته راهکارهای بهتری در جهت کاستن آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شهرستان ابهر در این حوزه ارائه کنیم.

صادقی با یادآوری اینکه طی سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب بر لزوم شناسایی و تلاش برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور تأکید فراوانی شده است، تصریح کرد: از آن جا که فرهنگ، اساس و زیربنای توسعه پایدار جامعه و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری مانند اکسیژن برای تداوم حیات بشری است، هر قدر به امور فرهنگی و توسعه و تقویت آن اهمیت بدهیم، به رشد و تعالی جامعه انسانی کمک کرده‌ایم. به این دلیل فرهنگ‌سازی برای حل مشکلات جامعه به خصوص حوزه آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است.

این‌مسئول با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همواره در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار می‌گیرد آسیب‌های روز افزون فضای مجازی و تأثیر مخربِ آن بر بنیان خانواده‌ها به ویژه رفتارهای جوانان و نوجوانان است، خاطر نشان کرد: از نقش فرهنگ در این حوزه نباید غفلت کرد.

انتهای پیام
captcha