بیش‌ از ۵۰۰ سری جهیزیه در کرمان توزیع شد
کد خبر: 4090822
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

بیش‌ از ۵۰۰ سری جهیزیه در کرمان توزیع شد

به مناسبت هفته وحدت ۵۵۰ سری جهیزیه و هزار دستگاه بخاری بین زوج‌های جوان و خانواده‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان توزیع شد.

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، به مناسبت هفته وحدت ۵۵۰ سری جهیزیه و هزار دستگاه بخاری بین زوج‌های جوان و خانواده‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان توزیع شد.

ناصر عسکری‌نژاد، مديرکل کمیته امداد استان کرمان در این مراسم با بیان اینکه این اقدام در راستای تحکیم خانواده و تسهیل امور زوج‌های جوان انجام می‌شود، از 2 هزار و ۵۰۰ مورد ازدواج در سال جاری در جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان خبر داد و افزود: از این تعداد برای یک‌هزار و ۲۹۰ مورد جهیزیه تأمین شده که ۵۵۰ سری از آن تکمیل و امروز توزیع می‌شود.

وی هر سری جهیزیه را شامل پنج قلم کالای اساسی از جمله یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز، تلویزیون و ماشین لباسشویی و ارزش ریالی هر سری را ۲۲ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: ارزش ریالی مجموع ۵۵۰ سری جهیزیه ۱۲۱ میلیارد ریال و در راستای حمایت از تولید داخل، همه این کالاها ایرانی است.

عسکری‌نژاد در خصوص منبع تأمین مالی این تعداد جهیزیه گفت: این کالاها با مشارکت کمیته امداد، خیرین و خود کارخانجاتی است که این لوازم از آن تهیه شده و با استفاده از امکانات لجستیک ناجا و ارتش به جامعه هدف که بیشتر در جنوب استان است، ارسال می‌شود.

مديرکل کمیته امداد استان افزود: ۲۲ هزار نفر از دختران تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در آستانه ازدواج قرار دارند که امداد علاوه‌ بر جهیزیه، بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای آنها نیز در نظر دارد.

انتهای پیام
captcha